خراسان رضوی

«سفره‌ای به وسعت ایران» با مشارکت ۲۰۱ میلیارد تومانی مردم

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از آستان نیوز، آیین تقدیر از خیران و فعالان پویش «سفره‌ای به وسعت ایران» با حضور تولیت آستان قدس رضوی، مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی و دبیران کانون‌های خدمت رضوی سراسر کشور برگزار شد.

در این مراسم مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی گزارشی از روند اجرای این طرح ارائه و اظهار کرد: مهم‌ترین پویش امسال بنیاد کرامت رضوی، اجرای مرحله چهارم پویش سفره مهربانی با عنوان «سفره‌ای به وسعت ایران» بود که به همت دبیران کانون‌های خدمت و شبکه خادمیاری اجرایی شد.

محمدحسین استادآقا افزود: این پویش اجتماعی با استفاده از ظرفیت خیران، خیریه‌ها و نیز همراهی یاوران رضوی در سراسر کشور به ثمر نشست، در قالب این پویش ۲۰۱ میلیارد تومان منابع مالی جمع‌آوری و جهت تهیه ۵۰۱ هزار بسته کمک معیشتی برای کمک به نیازمندان و محرومان هزینه شد.

وی با تاکید بر نقش پررنگ خیران در اجرای این طرح ادامه داد: اصل کار در این پویش بر عهده مردم و خیران عزیز سراسر کشور بوده و بنیاد کرامت رضوی نیز به نیت تیمن و تبرک به حضرت رضا(ع) در این امر خداپسندانه مشارکت داشته است.

مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی ادامه داد: همه منابع مشارکتی آستان قدس رضوی در پویش‌های مختلف، از محل نذورات و موقوفات تأمین می‌شود و الگوی اجرایی آن هم این است که به نیت امام رضا(ع) در هر هشت سهم مشارکت خیران در طرح‌ها و خدمات اجتماعی، بنیاد کرامت رضوی هم یک سهم مشارکت می کند تا برکت این کار مضاعف شود.

استادآقا خاطرنشان کرد: به عنوان نمونه در طرح اخیر سفره مهربانی، ۲۵ نفر از خیران بزرگوار با نیت ابراز ارادت و محبت به ساحت حضرت رضا(ع)، بیش از ۱۰۴ میلیارد تومان مشارکت داشته‌اند و این اتفاق به خوبی روحیه خیرخواهی مردم ما در پویش‌های اجتماعی را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه ظرف مدت ۶ ماهه نخست امسال، ۳۰۲ میلیارد تومان در قالب برنامه‌های حمایتی توسط بنیاد کرامت رضوی در جهت رسیدگی به امور محرومان و ارائه خدمات اجتماعی هزینه شده است، اعلام کرد: همچنین در نتیجه پویش‌ اخیر بنیاد کرامت رضوی در موج پنجم کرونا، ۴۵ میلیارد تومان با مشارکت مردم جمع‌آوری و برای امور مورد نیاز در زمینه‌های بهداشتی، درمانی و کمک به اقشار نیازمند صرف شد.

مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی به این نکته نیز اشاره کرد که ۱۱۰ هزار خادمیار در شبکه خدمت رضوی مشغول فعالیت هستند و به تازگی باب خدمتی جدیدی با عنوان یاوران رضوی نیز گشوده که می‌تواند زمینه‌ساز مشارکت گسترده‌تر مردم در طرح‌های بنیاد کرامت رضوی باشد.

گفتنی است؛ در این مراسم، جمعی از خیران و نیکوکاران استان‌های مختلف کشور با حضور حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی، تولیت آستان قدس رضوی تقدیر شدند و لوح ویژه «همه خادم الرضاییم» نیز به آن‌ها اهدا شد.

انتهای پیام/ ۷۰۰۶۸


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا