اردبیل

نقش اساسی «شهید ایرلو» در دفاع از مردم مظلوم یمن/ شهید ایرلو جزئی از تاریخ فردای یمن خواهد بود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمدصادق فضلی ظهر امروز در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهید حاج حسن ایرلو که در مهدیه اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: مجاهدت‌های حاج حسن ایرلو کتابی است قطور که برگ برگ این کتاب پر از حکایت‌های بلند از ایمان، وفای به عهد و رشادت‌ها و ایثارگری‌های این شهید والامقام است.

وی افزود: حدود ۷ سال پیش تجاوز همه جانبه‌ای علیه کشور یمن آغاز شد و استکبار جهانی که جنگ را به راه انداختند هیچ‌گاه فکر نمی‌کردند که با چنین مقاومتی از سوی مردم یمن مواجه شوند. انقلاب مردم یمن به چند دهه استبداد مورد حمایت غرب در این کشور پایان داد و مقاومت مردم این کشور در برابر ظلم و استبداد امیدواری برای سایر مردم عرب در کشورهای دیگر و سایر مردمی که زیر سلطه استبداد هستند بود.

دستیار ویژه وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: کسانی که این جنگ را آغاز کردند، خیال واهی فتح سه هفته‌ای یمن را داشتند اما به‌دلیل مقاومت مردم یمن با ناکامی‌های بسیاری روبرو شدند و پس از آن برای تحت الشعاع قرار دادن این ناکامی‌هایشان با بی اخلاقی شروع به حمله به مردم عادی، زنان و کودکان کردند.

فضلی تصریح کرد: این جنگ برای دشمنان مردم یمن، جز خفت و خواری هیچ نتیجه‌ای نداشته و مقاومت مردم یمن در برابر این دشمنان و عملیات‌های کوبنده‌شان در برابر حمله‌های ناجوانمردانه آنها بیانگر ایستادگی و ایمان و مقاومت مردم یمن در مقابل استبداد و اسکتبار جهانی و رویارویی با آن بوده است.

وی عنوان کرد: حامیان جنگ در یمن و جنگ افروزان در این کشور تمامی اصول اخلاقی و انسانی را در سکوت شرم آور نهادهای حقوق بشری و حتی سازمان ملل زیر پا گذاشته و با محاصره مردم یمن نسبت به بمباران شدید این کشور و ظلم بر مردم مظلوم یمن اقدام کردند.

دستیار ویژه وزیر امور خارجه با اشاره به مقاومت مردم یمن در برابر استکبار جهانی بیان کرد: اما مردم یمن هیچ‌گاه عقب ننشسته و با ایمان و اخلاص بالا و اتکا به توان داخلی خود در برابر این ظلم‌ها ایستادند.

فضلی ادامه داد: حاج حسن ایرلو عالمانه به سمت یمن رفت و تنها سفیری بود که در این وضعیت در کشور یمن حضور داشت. این موضوع خار چشم دشمنان و در عین حال سبب خشنودی دوستانمان بود.

وی تشریح کرد: حاج حسن در طول این مدت که مردم یمن در سخت‌ترین محاصره قرار داشتند و با جنگی خونبار مواجه بودند همواره به فکر کمک‌رسانی به مردم یمن از جمله کمک‌های دارویی و غذایی بود و تلاش‌های بسیاری نیز در این راستا انجام داد و حتی در شرایط سخت جسمی خود، حاضر به ترک این کشور نشد.

دستیار ویژه وزیر امور خارجه ادامه داد: وی همواره اعتقاد داشت که راه‌حل بحران یمن فقط از طریق سیاسی حل می‌شود و جنگ راه‌حلی برای رفع این بحران نیست. مردم یمن باید برای آینده کشور خود تصمیم بگیرند و همواره تلاش می‌کرد تا مانع جنگ در این کشور شود و عاشق خدمت به محرومان و مظلومان بود.

فضلی گفت: او اولین سفیر ایران است که در حین ماموریت به شهادت رسیده و الگویی برای تمامی آزادی‌خواهان و استکبارستیزان است. نحوه شهادت حاج حسن ایرلو نشان از مظلومیت مردم یمن داشت که در سخت‌ترین تحریم‌ها و محاصره قرار دارند. نباید مظلومان و مستضعفان در دنیا بدون یار و یاور بمانند و حمایت از آنها وظیفه ما است. شهادت حاج حسن لزوم مقاومت در برابر ظلم را گوشزد می‌کند.

انتهای پیام/3463/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا