اخبار استانها

بزرگداشت اربعین از عوامل موثر در حفظ نهضت عاشورای حسینی است

بزرگداشت اربعین از عوامل موثر در حفظ نهضت عاشورای حسینی است

به گزارش خبرگزاری recive از قزوین؛ در آستانه اربعین حسینی نشست ۱۲۶ شورای فرهنگ عمومی استان قزوین با حضور عباس کاظمی معاون سیاسی امنیتی استانداری و دیگر اعضا عصر روز گذشته در محل دفتر امام جمعه قزوین آیت الله عابدینی، تشکیل شد.

در ابتدای این جلسه حسین براتی از “اربعین” به عنوان جلوگاه دلدادگی شیفتگان حسینی  یاد کرد و گفت: یکی از عوامل مؤثر در حفظ و تداوم نهضت عاشورای حسینی، بزرگداشت اربعین سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) است؛ اینجانب ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن اربعین امام حسین (علیه‏ السلام) و یاران با وفایشان (علیهم السلام) از خداوند متعال سلامتی، سربلندی و سرافرازی همه خادمین زوار سید و سالار شهیدان راخواستاریم و آرزومندم خداوند متعال توفیق درک این سفر معنوی را به همه ما جاماندگان از سفر پیاده روی اربعین را عنایت فرماید.

در ادامه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ارتحال حجت الاسلام و المسلمین حسینی امام جمعه فقید معلم کلایه و الموت را تسلیت گفت.

گفتنی است؛ ارائه گزارش رییس، نایب رییس و دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان آبیک از عملکرد این شورا در آبیک،‌ ارائه طرح مدیرکل کتابخانه ها عمومی استان، ارائه گزارش کارگروه تعیین روز قزوین و معرفی اعضای جدید میهمان در شورای فرهنگ عمومی استان، ۴دستور جلسه این نشست شورای فرهنگ عمومی بود که توسط مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قرائت شد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان در توضیح دستور جلسه اول بیان کرد: برای ایجاد همگرایی و همنوایی بیشتر شوراهای فرهنگ عمومی استان و شهرستان‌ها در جلسات قبل شورای فرهنگی عمومی استان مصوب شد که اعضای شورای فرهنگ عمومی استان از مصوبات و اقدامات شوراهای فرهنگی عمومی شهرستان‌ها مطلع شوند.

وی افزود: بدین منظور در این جلسه از امام جمعه شهرستان آبیک به عنوان رئیس شورای فرهنگ عمومی آبیک و فرماندار این شهرستان به عنوان نایب رئیس این شورا و صمدی دبیر آن دعوت شد تا گزارشی از اقدامات شورای فرهنگ عمومی شهرستان آبیک ارائه نمایند.

این مدیرکل فرهنگی استان از آبیک به عنوان شهرستان فعال در شورای فرهنگ عمومی هم به لحاظ برقراری منظم جلسات و هم از نظر موفقیت در اجرای مصوبات اعلام و یاد کرد و از زحمات رییس، نایب رییس و دبیر این شورا و سایر اعضای آن تشکر و قدردانی کرد.

در ادامه جلسه حجت الاسلام و المسلمین روحانی امام جمعه و مددخانی فرماندار شهرستان آبیک گزارشی اجمالی از نشست های برگزار شده شورای آبیک و عملکرد آن ارایه نمودند که برگزاری ۴ جلسه از تاریخ دی ماه ۱۴۰۲ تا کنون با تعداد ۲۲ مصوبه که همگی اجرایی شده اند را از جمله موارد مطرح شده توسط ایشان بود.   

 فاطمه محمدبیگی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان از دیگر ارائه کنندگان این نشست بود که به بیان برخی مشکلات حوزه کتاب و کتابخوانی پرداخت و مقرر شد طرح خود را تا نشست بعدی آماده و در صحن علنی شورای فرهنگ عمومی مطرح نماید تا از سوی سایر اعضا مورد بررسی قرار گیرد.

بزرگداشت اربعین از عوامل موثر در حفظ نهضت عاشورای حسینی است

محمدبیگی به موضوع و مشکل نبود کتابخانه مرکزی و حل نشدن این اقدام زیرساختی و اساسی استان اشاره کرد که مقرر شد در این خصوص با همراهی و مساعدت بزرگان و مدیران ارشد استان پیگیری ها و مساعدت هایی که منجر به فعال شدن پروژه کتابخانه مرکزی بیانجامد، صورت گیرد .

مجله خبری recive.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا