اخبار استانها

۶۱۰ پرونده قضائی وارده در سال ۱۴۰۲ در کرمانشاه

۶۱۰ پرونده قضائی وارده در سال ۱۴۰۲ در کرمانشاه

به گزارش خبرنگار recive کرمانشاه، شهرام کرمی ظهر امروز چهارشنبه (۲۸ فروردین‌ماه) در همایش ستاد ملی صبر که در تالار بعثت کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: افتخارآفرینی رزمندگان اسلام در سربلندی و شکوه ایران را ارج می‌نهیم.

وی افزود: در سال ۱۴۰۲ استان کرمانشاه ۶۱۰ هزار پرونده قضائی وارده داشته که بر این اساس به ازای هر سه نفر یک پرونده قضائی تشکیل شده و این حجم از پرونده برای مقام قضایی آورنده مشکلاتی است.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه تصریح کرد: ارزش کار صلح یاران زمانی مشخص می‌شود که همواره سعی بر ایجاد آرامش و سازش برای کمک به قوه قضائیه دارند.

صلح، پایه حکومت بر اساس سیره نبوی است

شمس‌الله جلیلیان مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه نبی اکرم (ص) کرمانشاه در این همایش، اظهار کرد: بیش از ۶ ماه از عملیات طوفان الاقصی می‌گذرد که یک شکست غیرقابل ترمیم و خط بطلان بر شکست ناپذیری رژیم صهیونیستی بود.

وی افزود: طوفان الاقصی و اتفاقات پس از آن موجب مطرح شدن فلسطین در جامعه شد، به گونه‌ای که اکنون در اروپا و آمریکا نیز در حمایت از فلسطین تجمع می‌کنند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه نبی اکرم (ص) کرمانشاه تصریح کرد: اسرائیل به دلیل عصبانی بودن از ضعف خود به کنسولگری ایران حمله کرد که با تنبیه متجاوز همراه بود و شادی مردم ایران نشانه حمایت آنها از این رخداد است.

وی در ادامه بیان کرد: این عملیات ثابت کرد که اقدامات او با پشتوانه و منطقی بوده و به تعبیر مقام معظم رهبری دوران بزن و در رو تمام شده است، این امر جلوه کوچکی از جلوه قدرت مردم ایران بود و در صورتی که دشمن مجدد خطایی مرتکب شود پاسخی قطعی‌تر دریافت می‌کند.

جلیلیان در خصوص صلح خاطرنشان کرد: ثواب صلح و سازش برابر با مجاهدت در راه خدا بوده و در فرهنگ اسلامی بسیار ارزشمند است، بالاترین صدقه و احسان در فرهنگ دینی صلح یاد شده است.

وی ابراز کرد: اینکه انسان در اوج قدرت خود از حق خود بگذرد بسیار زیبا و پسندیده بوده و انسان‌هایی که چنین کاری انجام دهند مقرب درگاه خدا هستند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه نبی اکرم (ص) کرمانشاه تشریح کرد: پایه حکومت باید بر اساس سیره نبوی یعنی صلح باشد، چه در مورد بیگانگان و چه دوستان اصالت با صلح است و جنگ باید دلیل موجهی داشته باشد.

وی در پایان گفت: وظیفه حکومت اسلامی و مردم این است که در این راستا اهتمام ورزند و در مسیر ایجاد صلح سنگ اندازی نکنند.

ختم ۳۱ فقره قتل عمد به صلح و سازش در سال گذشته در کرمانشاه

یزدان فلاحی معاون توسعه حل اختلاف دادگستری کل استان کرمانشاه در این همایش، اظهار کرد: بر اساس ماده ۵۱ قانون سازمان ملل متحد اقدام جمهوری اسلامی ایران قانونی بوده و دفاع مشروع تلقی می‌شود.

وی افزود: در پویش «به حرمت حضرت علی (ع) می‌بخشم» ۲ خانواده مقتولان مسعود ریخکی و صفدر الهی به بخشش قاتلین رضایت دادند.

معاون توسعه حل اختلاف دادگستری کل استان کرمانشاه تصریح کرد: ۳۱ فقره قتل عمد در سال ۱۴۰۲ به صلح و سازش ختم شد.

فلاحی در پایان اضافه کرد: در فروردین‌ماه سال جاری نیز ۶ پرونده قتل عمد به سازش ختم شد که امور ۲ پرونده تکمیل شده و سایر آنها در حال تکمیل است.

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا