اخبار استانها

آموزش و پرورش کانون خلق دنیای آینده است

آموزش و پرورش کانون خلق دنیای آینده است

به گزارش خبرگزاری recive استان سمنان آیین بزرگ‌داشت مقام معلم با حضور نامدار صداقت رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی وزارت آموزش و پرورش، جمعی از مقامات استانی و شهرستانی، مدیران کل اسبق آموزش و پرورش استان، اعضای شورای معاونان و روسای ادارات آموزش و پرورش استان و روسای ادارات شهرستان‌ها و مناطق ۱۱گانه، معلمان نمونه استانی و منطقه‌ای، برترین‌های حوزه استثنایی و کیفیت‌بخشی آموزشی در عمارت خیل‌خان مهدیشهر روزپنج‌شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار شد در این مراسم نامدار صداقت رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی وزارت آموزش و پرورش گفت

– معلمان، طراحان و معماران اصلی دنیای آینده هستند که این مؤلفه تنها بر اساس طرح و برنامه‌ای که به دست معلم است، ساخته می‌شود.

– معلمان به‌عنوان قهرمانان نظام تعلیم و تربیت، مردانه ایستادند و مقاومت کردند و امروز در نقطه‌ای قرار داریم که می‌توانیم آن را آغاز اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بدانیم.

-تکریم معلم تنها زبانی شکل نمی‌گیرد؛ بلکه هر روز سال، روز تکریم معلم و تجلیل از مقام شامخ او در جامعه است.

-رویکرد مبتنی بر نگاشت رسانه‌ای سند تحول بیان‌کننده این است که باید روایتگر زحمات و تلاش معلمان و مؤفقیت‌های دانش‌آموزان باشیم؛ چراکه هر دانش‌آموز و معلمی روایتی دارد و هر روایتی برای خود قصه‌ای دارد که باید به آن پرداخته شود تا روایت‌ها و قصه‌ها به داستان بلندی از دانش‌آموزان و معلمان این سرزمین تبدیل شود.

– بیان روایت معلمی و دانش‌آموزی را اصل بدانیم و روایتگر هر روز آن‌ها باشیم.

آموزش و پرورش کانون خلق دنیای آینده است

***سیدمحمدرضا هاشمی استاندار سمنان در آیین بزرگ‌داشت مقام معلم:

-دانش‌آموزان به‌عنوان بهترین مخلوقات خدا در حوزه جامعه‌هدف شما معلمان قرار گرفته که پاک‌ترین افراد جامعه هستند.

-مجموعه‌آثار تربیتی و اثرگذار معلم شهید مرتضی مطهری در حوزه‌های فرهنگی اجتماعی و… مطالعه شود.

-مایه افتخار و مباهات است که استان سمنان در عرصه‌های مختلف به‌ویژه نرخ باسوادی و کسب رتبه‌های برتر کنکور، سرآمد کشور است و جامعه آموزش و پرورش، کمترین آسیب‌های اجتماعی را به‌واسطه وجود روحیه تدین خانواده‌های این دیار و نقش آفرینی معلمان استان شاهد است.

– در پی ابراز خرسندی مقام معظم رهبری، بارقه امید در جامعه در حال روشن شدن است و اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در دولت مردمی آیت‌اله رئیسی اتفاق افتاده و در سفر دوم هیئت دولت شاهد تحولات خوبی خواهیم بود.

-از مدیران، معلمان و تمامی فرهنگیان و پیشکسوتان عرصه تعلیم و تربیت، قدردانی کرده و معتقدیم که هر روز خود را باید به تکریم این قشر فرهیخته اختصاص دهیم؛ چراکه احترام به معلم و والدین در اسلام هم تأکید شده و باید قدردان معلمان سخت‌کوش و پرتلاش باشیم.

آموزش و پرورش کانون خلق دنیای آینده است

***سخنان سیدجمال وزیری مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان در آیین بزرگ‌داشت مقام معلم:

-مقام معظم رهبری با یک احساس خوشایند و رضایتی از جامعه خدوم آموزش و پرورش، قدردانی و بر دادن نگاه ملی به دانش‌آموز و امید دادن به آن‌ها تأکید کرد.

-معلمان مرزداران مرزهای نامحسوس کشور در عصر هوش هیجانی، تبدیل جهانداری به‌جای جهانگیری، عصر سلطنت مهارت و مهارت‌ورزی، عصر عقلانیت کلامی و مدیریت رفتاری و تبدیل دارایی به سرمایه هستند.

-هر تصویری از آینده کشور تنها به‌دست معلم ترسیم می‌شود و هیچ قله‌ای مگر به‌ دست توانای معلم فتح‌شدنی نیست.

-رابطه مستقیمی بین پیشرفت، آموزش و پرورش و خانواده وجود دارد و به‌عنوان یک معلم باید بر مبنای مقتضیات، تحول ایجاد کنیم که در اصل وارد مسیر تحول شدن خود نوعی تحول است.

-مدرسه سنگر دفاع در برابر جنون تکنولوژی‌ عصر معاصر و آموزش سرآمد ضامن بقای جامعه و پلی برای عبور از مدرک‌گرایی به انسانیت‌گرایی است.

-کلید اقتدار ما در مدرسه ساخته می‌شود و مدرسه دالان مهارت‌ورزی و آموزش انگاره‌های سبک ایرانی‌اسلامی و خط مقدم جبهه فرهنگی است.

-معلم فرمانده جبهه فرهنگی، سرآمد و جبران‌کننده تمام نداشته‌های دانش‌آموز است و باید روح نشکفته آن‌ها را شکوفا کند.

– با مشارکت معلمان خدوم مجموعه آموزش و پرورش در راستای شعار سال مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردمی، شاهد کسب افتخارات و مؤفقیت‌های چشمگیری در عرصه‌های مختلف فرهنگی، هنری، ادبی، پژوهشی، اسلامی، ورزشی و… باشیم.

آموزش و پرورش کانون خلق دنیای آینده است

*** شگفتانه غیر منتظره و به یاد ماندنی در آیین بزرگ‌داشت مقام معلم و دعوت از مهدی هوشنگ‌نژاد معلم کلاس اول ابتدایی سیدجمال وزیری مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان و دست‌بوسی و ارادت معلم امروز به معلم دیروز همراه با اشک شوق و تجلیل از جایگاه و مقام شامخ معلم در عمارت خیل‌خان مهدیشهربود

آموزش و پرورش کانون خلق دنیای آینده است

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا