گلستان

عالی: در شرایطی که برخی خواص به دنبال ثروت و شهرت بودند حاج قاسم ولایت‌مدار بود

به گزارش خبرگزاری recive از گنبدکاووس، حجت‌الاسلام مسعود عالی در مراسم چهارمین یادواره شهدای بسیج ورزشکار استان و دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی در مصلی امام جعفر صادق (ع) گنبدکاووس اظهار کرد: شهید حاج قاسم شهید زنده‌ای بود که ۴۰ سال به دنبال شهادت عاشقانه دوید و کمتر از شهادت لایق این شهید نبود و مانند مالک اشتر در کنار رهبر معظم‌ انقلاب بود.

وی تصریح کرد: ماموریت اصلی شهید سلیمانی ایجاد امنیت نسبی در منطقه در راستای زمینه لازم برای ظهور امام زمان (عج) بود که در این جهت تشکیل جبهه مقاومت یکی از فعالیت‌های مهم این سردار بود.

استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: جبهه مقاومت با محوریت تفکر رهبر معظم انقلاب تشکیل شد تا آمادگی لازم برای تربیت سربازان امام زمان(عج) در کشورهای اسلامی فراهم شود.

وی ادامه داد: امنیت نسبی و پایدار در منطقه  با خروج کامل آمریکا از غرب آسیا  که محور ناامنی در منطقه بوده ایجاد می‌شود و به دنبال آن نابودی اسرائیل و از بین رفتن عربستان و ایجاد شرایط لازم برای ظهور امام زمان (عج)  فراهم خواهد شد و ضمنا انتقام سختی هم در قبال شهادت حاج قاسم سلیمانی از دشمنان است.

عالی گفت: مهمترین فعالیت امام خمینی (ره) پس از  تشکیل حکومت اسلامی در ایران، ارتقاء ولایت فردی مردم ایران به ولایت اجتماعی بود تا عنصر خالی در کشور که همانا ولی فقیه بود  احیا و محور انقلاب اسلامی شود.

وی بیان کرد: شهید سلیمانی در زمانی که برخی خواص به دنبال ثروت‌مداری، شهرت‌مداری و مقام‌مداری بودند‌ ولایت‌مداری را دنبال می‌کرد و در همه شرایط، بحران‌ها و چالش‌های پیش‌رو تسلیم ولایت بوده ولایت را تصدیق می‌کرد و شکی به آن‌نداشته و وفادار به ولی فقیه زمان خود بود.
استاد حوزه و دانشگاه ابراز کرد: برای ساختن افرادی مانند شهید حاج قاسم سلیمانی در نسل جوان می بایست سه اصل تسلیم، تصدیق و وفاداری در شرایط سخت را تبیین کرد.

وی با اشاره به عمر کوتاه نهضت های مختلف در ایران در ۱۵۰ سال اخیر خاطرنشان کرد: در ۱۵۰ سال گذشته نهضت‌هایی چون‌نهضت مشروطیت، نفت و غیره با اینکه مطالبات مردمی حداقل بود با شکست مواجه شد و بعد از این شکست حکومت تبدیل به حکومت خشن‌تر و مستقل‌تر از گذشته شد اما در سال ۵۷ با اینکه مطالبات مردم خیلی بزرگ بود این انقلاب پیروز شد و بیش از ۴۰ سال از عمر آن می‌گذرد و امروزه به قدرت بزرگی در منطقه تبدیل شده است.

عالی ادامه داد: علت ماندگاری انقلاب اسلامی و تبدیل شدن آن به قدرت بزرگ در منطقه این است که این انقلاب حول محور ولی فقیه بوده و در آن اختلافات کنار گذاشته شده است.

وی گفت: تلاش داریم پرچم‌ انبیا و دین اسلام را در جهان بالا برده و سپس کشورهای اسلامی را از زیر یوغ سلطه‌گران آزاده کرده و بیداری اسلامی را در جهان پیاده کنیم و جهان را به سمت معنویت‌خواهی و عدالت‌خواهی سوق دهیم تا زمینه ظهور آقا امام زمان (عج) فراهم شود.

انتهای پیام/۲۳۰۷


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا