گلستان

زراعت چوب در ۱۰۰۰ هکتار از اراضی گلستان انجام می‌شود/ پویش «ایرانی سبز» در تمام شهرهای گلستان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری recive از گنبدکاووس، عبدالرحیم لطفی ظهر امروز در سومین «پویش ایرانی سبز» در روستاهای «دیگجه» و «یسیرگچن» گنبدکاووس اظهار کرد: نخستین زراعت چوب گلستان در سال ۱۴۰۰ امروز در اراضی بیابانی روستاهای دیگجه و یسیرگچن از توابع بخش مرکزی گنبدکاووس در حدود ۱۱ هکتار با کاشت نهال «اکالیپتوس» با حضور مسوولان شهرستانی انجام شد.

وی تصریح کرد: تلاش داریم امسال در یک‌هزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی گلستان زراعت چوب را انجام دهیم و در صورت استقبال متقاضیان این میزان افزایش خواهد یافت.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان خاطرنشان کرد: از کشاورزان گلستانی تقاضا داریم برای جلوگیری از خسارت‌های حاصله از طوفان و باد به محصولات کشاورزی و احیا منابع طبیعی در حاشیه اراضی خود به کاشت نهال پرداخته و در این مورد نهال های موردنیاز را در اختیار این عزیزان قرار می دهیم.

وی بیان کرد: با شعار «هر ایرانی یک درخت» و با همکاری نهادها و ارگان های مردمی سومین پویش «ایرانی سبز» در گلستان بعد از کردکوی و علی‌آبادکتول در شهرستان گنبدکاووس برگزار شد و تلاش داریم این پویش را در همه شهرستان‌های گلستان برگزار کنیم.

 

* زراعت چوب در ۲۰۰ هکتار از اراضی گنبدکاووس انجام می‌شود

مدیر اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گنبدکاووس در این مراسم گفت: در سال گذشته در بیش از ۲۰۰ هکتار از اراضی شهرستان زراعت چوب انجام شد و سعی داریم امسال نیز در ۲۲۰ هکتار از اراضی بیابانی شهرستان این زراعت را انجام دهیم.

فرشید رحمانی اظهار کرد: زراعت چوب علاوه بر احیا منابع طبیعی و پوشش گیاهی سبب درآمدزایی جوامع محلی نیز خواهد شد.

وی بیان کرد: با توجه به نیمه بیابانی و بیابانی بودن  شرایط اقلیمی شهرستان گنبدکاووس و وجود ریزگردها و گردغبار در این شهرستان، توجه به پوشش گیاهی و توسعه فضای سبز از الزامات است.

* درخت و نهال کاری به‌صورت فرهنگ در بین مردم گنبدکاووس نهادینه شود
فرماندار شهرستان گنبدکاووس نیز در این مراسم اظهار کرد: علیرغم همه تلاش‌های صورت گرفته متاسفانه روستاهای بخش مرزی و مرکزی شهرستان از پوشش گیاهی مناسبی برخوردار نبوده و کاشت نهال و درخت در بین مردم روستاها رواج ندارد.

عبدالقدیر کریمی گفت: در راستای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه فرهنگ منابع طبیعی باید به معارف عمومی تبدیل شود، باید کاشت درخت و نهال در بین مردم شهرستان به عنوان یک فرهنگ نهادینه شود.

وی بیان کرد: با همکاری بخشداران، دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها باید فضای سبز در روستاها توسعه یابد تا در سال‌های آینده شاهد طبیعت زیبا، هوای پاک و احیا منابع طبیعی در شهرستان باشیم.

مدیر اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گنبدکاووس خاطرنشان کرد: در آستانه دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی  امروز این نهال به یاد این سردار و شهدای سلامت غرس شد.

انتهای پیام/۲۳۰۷/ ق


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا