الزام ادارات چهارمحال و بختیاری به ارائه عملکرد در خصوص قانون هوای پاک
الزام ادارات چهارمحال و بختیاری به ارائه عملکرد در خصوص قانون هوای پاک
به گزارش خبرگزاری recive استان چهارمحال وبختیاری، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان، در دومین نشست کارگروه استانی هماهنگی شرایط اضطرار آلودگی هوا، با برشمردن وظایف ادارات و دستگاههای اجرایی مختلف در قانون هوای پاک، از مسئولان خواست ضمن انجام تکالیف قانونی ادارات ذیربط در قانون مذکور، گزارش عملکرد ادارات خود را در سامانه قانون هوای پاک وارد کنند.
شهرام احمدی افزود: با ورود اطلاعات به این سامانه، زمینه بررسی عملکرد دستگاههای اجرایی فراهم میشود.
وی در ادامه جلسه گزارشی از عملکرد حفاظت محیط زیست در بخش هوا را ارائه کرد.
احمدی در این گزارش به اعلام تعداد بازدید از مراکز معاینه فنی، تعداد نمونه برداری از دودکش واحدهای صنعتی، تعداد اخطاریههای صادره و …. پرداخت.
این مقام مسئول تصریح کرد: دستگاههای اجرایی ضروری است گواهینامه معاینه فنی موتورخانه از شرکتهای مورد تایید محیطزیست و سازمان استاندارد را دریافت کنند و نتایج اقدامات را به کارگروه اعلام کنند.
قانون هوای پاک در سال ۱۳۹۶ به تصویب مجلس شورای اسلامی و به تایید شورای نگهبان رسید و در همان سال به تمام دستگاههای ذیربط ابلاغ شد. طبق ماده ۲ قانون هوای پاک تمام اشخاص، دستگاهها و موسسات از جمله دولتی و غیردولتی و … موظفند تا مقررات این قانون را رعایت کنند و سازمان حفاظت محیط زیست مسئول نظارت بر حسن اجرای این قانون است.