اجتماعی

تغییر کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها از جرایم اولویت‌دار استان تهران است

به گزارش خبرگزاری فارس، نشستی با حضور جاوید سوهانی مدیر پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران، ایوب فصاحت رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، سعید طباخی مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی و سرهنگ بیژن پناهی فرمانده یگان جهاد کشاورزی استان تهران با موضوع «رفع معضلات و نواقص عدم اجرای صحیح تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری زراعی و باغ ها» در محل معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران برگزار شد.

مدیر پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران در این نشست با اشاره به ماموریت پنجم سند تحول قضایی در زمینه پیشگیری از وقوع جرایم و دعاوی گفت: سند تحول قضایی شناسایی و علل بروز جرایم اولویت‌دار را بر عهده معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قرار داده است تا ضمن شناسایی عوامل بروز دعاوی نسبت به مرتفع کردن آن نیز اقدام شایسته به عمل آورد.

سوهانی گفت: بر اساس اطلاعات آماری دادگستری کل استان تهران، تغییر کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها از جمله جرایم اولویت‌دار استان تهران است و دیده‌بانان عضو سامانه سجام این معاونت نیز گزارشاتی را در خصوص تغییر کاربری اراضی و سایر جرایم دیگر در سامانه مذکور اعلام می‌کنند.

وی اظهار کرد: اولین درخواست معاونت این است که سازمان‌های مربوطه همکاری لازم را با سامانه سجام داشته باشند و کلیه گزارشاتی که راجع به تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در آن سامانه ثبت می‌شود را در وهله اول مورد بررسی قرار داده و نتیجه اقدامات انجام شده را اعلام کنند.

مدیر پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران خاطرنشان کرد: با توجه به میزان عدم اجرای قلع و قمع آراء صادره توسط اداره جهاد کشاورزی و آمار ورودی پرونده به دستگاه قضا، ما به دنبال راهکار‌های کاربردی جهت اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون کاربری اراضی و باغ‌ها هستیم.

در این نشست مصوباتی در جهت بهبود اقدام‌های مورد نیاز در زمینه حفظ اراضی ملی و منابع طبیعی به تایید اکثریت رسید و از جمله معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان تهران در خصوص اطلاع رسانی سامانه ۱۳۱ حفظ کاربری اراضی با استفاده از ظرفیت پیامکی اپراتور‌ها در سطح استان تهران را در دستور کار خود قرار داد.

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا