لرستان

بازدید سرپرست اداره کل محیط زیست از محل تکثیر و پرورش قوچ و میش وحشی در خرم آباد

بازدید سرپرست اداره کل محیط زیست از محل تکثیر و پرورش قوچ و میش وحشی در خرم آباد

به گزارش recive لرستان ، علی سالاروند سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان روز چهارشنبه مورخ  بیستم بهمن ماه 1400 به همراه کارشناسان معاونت محیط زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان از محل تکثیر پرورش قوچ و میش وحشی واقع در شهرستان خرم آباد بازدید میدانی نمودند.در این بازدید سالاروند گفت : هدف از پروژه تکثیر و پرورش پستانداران در اسارت را احیای زیست بوم های آسیب دیده، احیای گونه های در معرض خطر انقراض، تولید پروتئین و سایر اجزای پستانداران وحشی عنوان نمود.

وی اظهار داشت: سایت های تکثیر پستانداران وحشی در استان می تواند به گونه ای مدیریت شوند که از مازاد حیات وحش آن را بتوان با صدور مجوزهای فروش و شکار (به متقاضیان داخل و خارج از کشور) البته با نظارت و پس از اخذ مجوزهای لازم از سازمان حفاظت محیط زیست، استفاده نمود.

وی افزود: این گونه مراکز ظرفیت خوبی برای شکارچیان قانونمند بوجود می آورد و فشار بر مناطق و گونه های در خطر انقراض حیات وحش  را کاهش خواهد داد.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان اظهار داشت: با توجه به اینکه در حال حاضر سه مرکز تکثیر و پرورش پستانداران در سطح استان در دست بررسی است، به جنبه های زیبایی شناختی و آموزشی در این محل ها اشاره نمود و این امر را حائز اهمیت و قابل برنامه ریزی و مدیریت دانست.

46

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا