زنجان

مصوبات سفر رئیس جمهور به زنجان مشروط به قید زمان شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، علی یگانه فرد عصر امروز در جلسه دیدار رئیس جمهور با نخبگان در مورد انتظارات بخش خصوصی اظهار کرد: استان زنجان در سنوات گذشته شاهد سفر مسئولان و مقامات کشوری به استان بوده و در سفرها طرح‌هایی به تصویب رسیده که برخی بدون اقدام مانده است و با توجه به تاثیرات منفی عدم تحقق مصوبات در اذهان عمومی، درخواست می‌شود تصویب مصوبات با قید زمان و ساز کارهای اجرایی باشد تا برکات سفر ملموس شود.

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان با اشاره به اینکه ایجاد پارک لجستیک شمالغرب در زنجان در سال ۱۳۹۳ به تصویب رسیده و تاکنون عملیاتی نشده است، عنوان کرد: ایجاد مرکز آماد و پشتیبانی می‌تواندی تحول در ارزش افزوده محصولات تولیدی، اشتغال، راه‌اندازی انبارهای عمومی، سرخانه‌ها و باراندازها فراهم می کند.

وی با بیان اینکه طرح منطقه ویژه اقتصادی از دیگر مصوبات در سفرهای دولت‌های قبلی است، ادامه داد: اختصاص یک هزار هکتار در کنار فرودگاه زنجان با ایجاد امکانات زیر ساختی در توسعه صادرات، ورود فناوری‌های نوین و ارتقای کیفیت تولیدات و سایر موارد نقش مهمی دارد و تعیین تکلیف مدیریت مجموعه از خواسته‌های مهم به شمار می‌رود.

یگانه با اشاره به اینکه فرودگاه زنجان از ظرفیت‌های بلااستفاده استان است، تصریح کرد: جذب و هدایت سرمایه‌گذاری هلدلینگ‌های بزرگ برای سرمایه‌گذاری در طرح‌های اولویت دار بر اساس سند آمایش مثل صنایع پاک و زنجیره‌های بزرگ مقیاس باید مورد توجه قرار گیرد و بر این اساس ۱۷ طرح اولویت‌دار توسط اتاق بازرگانی استان احصا شده است.

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان تاکید کرد: صنایع آلاینده به اندازه کافی به استان تحمیل شده و امدیواریم شاهد صنایع پاک باشیم.

وی به افزایش ۷۰ درصدی هزینه‌های تولید اشاره کرد و گفت: این در حالی است که سقف تسهیلات بانکی ثابت مانده و ارائه تسهیلات ارزان به واحدهای تولیدی از انتظارات بخش خصوصی به‌شمار می‌رود.

یگانه مشکلات صدور پروانه اکتشاف و افزایش سینه معادن را چالش‌های از بخش معدن عنوان کرد و افزود: از بین ۴۲۳ معدن حدود ۸۱ معدن غیر فعال است و اکتشافات معدنی و ایجاد واحدهای فرآوری نیاز به تسهیل گری و مانع زدایی از قوانین مخل حوزه معدن دارد.

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان یادآور شد: احیای واحدهای راکد در دستور کار بوده و پروژه پتروشیمی با حجم بالای سرمایه گذاری و ظرفیت اشتغال همچنان در انتظار تامین اعتبار از صندوق توسعه ملی است.

وی با بیان اینکه برای محقق شدن صادرات یک میلیارد دلاری از استان باید قوانین دست و پاگیر در داخل برطرف شود، گفت: در خارج از کشور نیز صادرکنندگان در نقل و انتقالات مالی مشکلات جدی دارد.

یگانه خاطرنشان کرد: سد مشمپا از سدهای مهم استان استان است که مطالعات آن به قبل از انقلاب برمی‌گردد و تا کنون به بهره‌برداری نرسیده است و در بخش حق آبه زنجان از رودخانه قزل اوزن استان زنجان مورد اجحاف قرار گرفته و با ادامه این روند، در سال های آتی با مشکل تامین آب مواجه خواهد شد.

انتهای پیام/۷۳۰۰۹


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا