کردستان

دغدغه صندوق بیمه کشاورزان و روستاییان اجرای عدالت در استان‌هاست

 

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، بیت‌اله برقراری عصر امروز در دیدار با کارگزاران استان‌ها که به صورت وبینار برگزار شد، سیاستگذاری صندوق بیمه اجتماعی، روستاییان و عشایر در استان‌های مختلف کشور را متفاوت دانست و افزود: این صندوق نگرش ویژه‌ای به استان‌های محروم کشور دارد.

وی قشر روستایی، عشایر و کشاورز را از اقشار زحمتکش جامعه توصیف کرد و افزود: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در راستای پوشش بیمه این اقشار راه‌اندازی شده است.

برقراری اظهار کرد: این صندوق پس از بیمه تامین اجتماعی دومین پوشش بیمه‌ای کشور محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اهداف و سیاست‌های این صندوق تصریح کرد: طرح  سربازی به عنوان یک طرح تحولی و راهبردی را در شورای وزیران مطرح خواهم کرد.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور  راه‌اندازی سامانه ارزیابی کارگزاران بمنظور ثبت مستمر سامانه کارگزاری راه‌اندازی خواهد شد.

وی اصلاح قوانین و ساختارها را ضروری برشمرد و افزود: در راستای اصلاح قوانین گام‌های اصلی برداشته می‌شود.

برقراری با اشاره به اینکه بسترهای لازم جهت حمایت از تعالی خانواده فراهم است، یادآور شد: این صندوق در راستای تحقق اهداف آرمانی و کمک به جامعه هدف حرکت می‌کند.

وی تاکید کرد: در جلسات شورای استان مدیران از صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر دفاع کنند و در راستای اهمیت پوشش بیمه این اقشار جامعه با نمایندگان مجلس، ائمه جمعه و جماعات، نماینده ولی فقیه، فرماندار و بخشدار گفت‌وگو کنند.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور بر تمرکززدایی و حذف برخی فرایندهای زاید اداری تاکید کرد و گفت: حل مشکلات مالیات بر ارزش افزوده به صورت جدی پیگیری خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه نگرش صندوق بیمه کشاورزان از نوع سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی است افزود: تقویت کارگزاران بیمه از برنامه‌های صندوق است.

برقراری اصلاح مشکلات در زمینه قوانین مصوب، ارتقا زیرساخت‌های it، پیگیری مشکلات مالیات بر ارزش افزوده و نیز برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه کارگزاران به صورت جدی پیگیری خواهد شد.

وی توجه به امنیت شغلی کارگزاران و اجرای دستورالعمل جدید و افزایش ۵۰ درصدی کارمزد کارگزاران را بسیار مهم ارزیابی کرد و تصریح کرد: کارگزاران با رویکرد تحولی حضور قوی و میدانی در میان عشایر، روستاییان و کشاورزان داشته باشند.

 

در این جلسه رشیدی کارگزار شهرستان بانه نیز خواستار توجه ویژه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر به استان‌های کم یرخوردار بویژه مناطق مرزی و نقطه صفرمرزی شد.

وی خواستار برخورداری این صندوق از طرح های کمیته امداد و طرح‌های حمایتی و کاهش سن بیمه روستاییان از سن ۶۵ سال به ۶۰ سال شد.

انتهای پیام/2330/85


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا