کهگیلویه و بویراحمد

۹۰ درصد کودکان کار شناسائی شده در گچساران غیربومی هستند

۹۰ درصد کودکان کار شناسائی شده در گچساران غیربومی هستند

عزیزالله دیلمی روز یکشنبه در نشست ساماندهی متکدیان شهرستان گچساران گفت: در زمان حاضر تیمی از کارشناسان بهزیستی در حال شناسایی کودکان کار خیابانی در گچساران هستند.

وی تاکید کرد: کارشناسان اورژانس اجتماعی این شهرستان پس از تشکیل پرونده برای این کودکان با حضور در خانه های آنان ضمن بررسی دلایل کار کودکان آموزش های لازم را درباره پیامدهای پدیده کودکان کار خیابانی به والدین آموزش می دهند.

۹۰ درصد کودکان کار شناسائی شده در گچساران غیربومی هستند

رییس اداره بهزیستی گچساران تصریح کرد: تجربه نشدن دوره کودکی،درآمد کمتر از فعالیت آنان، نداشتن بیمه‌ای پوشش بیمه ای از حداقل آسیب های پدیده کودکان کار و خیابانی است.

وی اظهار داشت: ۱۷ کودک کار در گچساران تاکنون شناسایی شده اند که برخی از آنان و خانواده‌هایشان زیر پوشش بهزیستی این شهرستان قرار گرفته و زمینه تحصیل تعدادی از آنان نیز فراهم شده است.

رئیس اداره بهزیستی گچساران با بیان اینکه بیش از ۱۰ درصد از از کودکان کار در این شهرستان ساکن گچساران می باشند گفت: برخی از متکدیان این شهرستان حاضر به دریافت تسهیلات اشتغالی از سوی نهادهای حمایتی نیستند زیرا درآمد آنها از راه تکدی گری بیشتر است.

دیلمی افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۱۵۰ میلیون ریال به صورت موردی به کودکان کار شناسایی شده در گچساران و خانواده هایشان از سوی بهزیستی این شهرستان پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: بیش از ۵۰۰ خانواده در گچساران متقاضی فرزند از بهزیستی هستند.

فرماندار گچساران در این نشست با بیان اینکه تکدی گری به یک شغل پرسود و بدون زحمت تبدیل شده گفت: متاسفانه در جامعه امروزی شاهد به کار گرفتن کودکان از یک سال به بالا در کار تکدی گری هستیم.
روانبخش دیهیم خوب افزود: تکدی گری یک پدیده زشت در جامعه است که باید با همکاری مسئولان برای برچیده شدن آن راهکارهای مناسبی ارایه شود.

وی تصریح کرد: با کمک نهادهای مردمی و دستگاه های متولی متکدیان این شهرستان شناسایی و برای جمع آوری آنها اقدامات لازم انجام شود.

دیهیم خوب ادامه داد: پس از جمع آوری تکدی گران آنها را برای فراگیری حرفه های مناسب به مراکز آموزشی معرفی تا بتوانند یک شغل مفید را راه اندازی کنند.

شهرستان ۱۵۶ هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

48

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا