کهگیلویه و بویراحمد

برداشت بی رویه آب از رودخانه دره شور دهدشت سبب تلف شدن آبزیان شد

برداشت بی رویه آب از رودخانه دره شور دهدشت سبب تلف شدن آبزیان شد

اسلام جاودان خرد روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: یک ماه قبل کارشناسان محیط زیست کهگیلویه ، آب منطقه ای و جهاد کشاورزی شهرستان از رودخانه دره شور بازدید کردند و پس از این بازدید محیط زیست به جهاد کشاورزی و آب منطقه ای کهگیلویه درخصوص جلوگیری از برداشت های بی رویه و غیر مجاز آب و خشک شدن رودخانه هشدار داد.

برداشت بی رویه آب از رودخانه دره شور دهدشت سبب تلف شدن آبزیان شد

جاودان خرد افزود : هشت نفر از کشاورزان منطقه با پمپاژهای غیر مجاز ، آب رودخانه را با هدف آبیاری مزارع ذرت و یونجه برداشت می کنند و همین امر باعث کاهش دبی آب در پایین دست شده است .

وی گفت : کارشناسان اداره کل حفاظت محیط زیست استان با مشاهده عدم رعایت حقابه زیست محیطی توسط کشاورزان، موضوع را طی نامه ای هشدار گونه به آب منطقه ای و جهاد کشاورزی شهرستان کهگیلویه ارسال کردند و خواهان اقدام مقتضی شدند.

جاودان خرد ادامه داد : اداره آب منطقه ای پس از دریافت نامه محیط زیست با طرح دعوی در مراجع قضایی موضوع را پیگیری کرده و در حال رسیدگی است .

وی گفت : محیط زیست شهرستان کهگیلویه پیرو شکایت آب منطقه ای با تنظیم شکوائیه ای از طریق مراجع قضایی علیه این هشت نفر کشاورز که بصورت غیر مجاز پمپاز و برداشت آب دارند طرح دعوی کرده است .

46

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا