کهگیلویه و بویراحمد

وضعیت ثبات نسبی کرونا در کهگیلویه و بویراحمد شکننده است

وضعیت ثبات نسبی کرونا در کهگیلویه و بویراحمد شکننده است

محمد غلام نژاد روز شنبه در گفت و گو با ایرنا از وضعیت نامطلوب مبتلایان به کرونا در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و تصریح کرد با تداوم روند فعلی پیک هفتم کرونا در کهگیلویه و بویراحمد شاهد حوادث تلخی خواهیم بود.

وی با بیان اینکه متاسفانه آمار استفاده از ماسک و رعایت دستورالعمل های بهداشتی در استان کاهش یافته و این زنگ هشدار جدی است ،از مردم خواست در خصوص رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بی تفاوت نباشند.

وضعیت ثبات نسبی کرونا در کهگیلویه و بویراحمد شکننده است
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج هم در خصوص آمار مرگ و میر کرونایی چند هفته اخیر در استان ابراز تاسف کرد و گفت: اکنون که مردم درباره رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بی تفاوت شده اند و از ماسک استفاده نمی کنند بهتر است واکسن خود را دریافت کنند تا از آسیب‌های جدی‌تر کرونا مثل مرگ در امان باشند.
محمد مهدی بانشی ،آمار واکسیناسیون کرونا طی هفته گذشته را نسبت به هفته‌های قبل از آن امیدوار کننده دانست و گفت: هنوز میزان واکسیناسیون در استان به نقطه امن خود نرسیده و لازم است مردم در تزریق و تکمیل واکسن هر چه سریعتر اقدام کنند.
بانشی با اشاره به در پیش بودن آغاز سال تحصیلی، حضوری شدن مدارس و دانشگاه‌ها را امری مهم دانست و از زائران حسینی خواست در عزاداری اربعین برای حفظ سلامت خود و دیگران کوشا باشند.

براساس آمار دانشگاه علوم پزشکی یاسوج،شمار قربانیان این بیماری درکهگیلویه وبویراحمد همچنان ۱۱۴۰ نفر است.

هم اکنون ۹۶ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند که ۸ نفر از این بیماران در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.
آمار این دانشگاه نشان می دهد که از مجموع مبتلایان به کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد ۹۷ هزار ۳۸۰ نفر بهبود یافته گزارش شده است.
سویه‌ای از امیکرون به نام BA.۵ در کشور شیوع یافته که متأسفانه سویه‌ای واکسن‌گریز است و حتی احتمال ابتلای افرادی که واکسن کرونا تزریق کرده‌اند هم به این بیماری وجود دارد.

قدرت انتقال این سویه بسیار شدید و بالاتر از نوع دلتا و امیکرون است.

46

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا