سیاسی

«تمسخر کنگره بانوان در ایران همراه با عکس همسر رئیس‌جمهور» در فهرست اتهامات روزنامه «سازندگی»

«تمسخر کنگره بانوان در ایران همراه با عکس همسر رئیس‌جمهور» در فهرست اتهامات روزنامه «سازندگی»

روزنامه سازندگی در ماه‌های اخیر در به هم ریختن آرامش روانی و ذهنی مردم نقش ایفا کرد و در جاهایی همپای رسانه‌های فارسی زبان غربی که ضدیتشان با ایران عیان است، پیش رفت.نشان دادن تصویری سرکوبگر، بدون آزادی و پر از سیاهی از جامعه ایران، خلاصه تیترها و مطالب ماه‌های گذشته این روزنامه است. از تمسخر کنگره بانوان در ایران همراه با عکس همسر رئیس‌جمهور و استهزای نژادپرستانه کشورهای مهمان در ایران، تا حمایت از سلبریتی‌های حامی آشوب، دروغ‌نویسی در مورد دریافت مالیات از اموات، دمیدن بر آتش آشوب، تخریب و سیاه‌نمایی موضوع مولدسازی و موارد دیگر، همه موضوعاتی هستند که این روزنامه طی ماه‌های اخیر به آن‌ها پرداخت و پررنگ‌شان کرد.

با وجود توضیح هیئت نظارت و تأکید بر بازه زمانی «ماه‌های گذشته» در توضیحات اعلام شده، برخی تلاش کردند توقیف این روزنامه را به تیتر دیروز آن یعنی «طغیان گوشت» ربط دهند که با رنگ قرمز و فونت درشت، تیتر یک این رسانه بود. حتی یک کانال تلگرامی مرتبط با همین جریان، وزارت ارشاد را متهم به «رفتار سیاسی» کرد که چطور سازندگی را به خاطر اعتراض به قیمت گوشت توقیف کرده، اما با روزنامه اصولگرای صبح‌نو که آن هم تیتر اصلی‌اش در مورد گوشت بوده، برخورد نشده است. در حالی که اصل این موضوع که توقیف سازندگی به خاطر گزارش نوشتن در مورد قیمت گوشت باشد، نادرست است، حالا تحلیل روی آن بماند!

جالب آنکه برخی دیگر از اصلاح‌طلبان انتقاد به کنگره بانوان و همسر رئیس‌جمهور را دلیل توقیف دانستند. از جمله اکبر منتجبی سردبیر سازندگی، گرچه مدعی شد علت اصلی توقیف «عصبانیت دولت از تیتر طغیان گوشت» است، اما در عین حال گفت که «تحلیل خودم این است که این توقیف، تاوان تیتر “دور افتخار با بورکینافاسو” است که چند وقت پیش منتشر کردیم. وقتی آن گزارش منتشر شد، روزنامه تحت فشارهای بی‌سابقه‌ای قرار گرفت تا جایی که بحث توقیف هم مطرح شد. شنیدیم همان روز وزارت ارشاد خواستار توقیف روزنامه شده، اما هیئت نظارت آن روز زیر بار نرفته بود.»

بیشتر بخوانید:

روایت کیهان از تیترهای منجر به توقیف روزنامه «سازندگی» / دور افتخار با بورکینافاسو و …

کنایه زیدآبادی: قیمه را به «گوشت» کنند نه به «قاف» یا «غین»!

واکنش معاون پیشین مطبوعات به توقیف روزنامه سازندگی

نوروزی، حقوقدان: توقیف روزنامه سازندگی مطابق با قانون نیست/انتشار خبر راست، جرم نیست

۲۱۲۲۰

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا