سیاسی

دو نکته درباره حضور روحانی در نشست خبرگان

دو نکته درباره حضور روحانی در نشست خبرگان

یازدهمین اجلاس رسمی پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری ساعت ۸:۲۰ صبح امروز(سه شنبه ۲ اسفند ۱۴۰۱) با قرائت دستور جلسه توسط سخنگوی مجلس خبرگان رهبری، کار خود را آغاز کرد و آیت الله سید احمد خاتمی در ابتدای حضور خبرنگاران سردار اسماعیل قاآنی نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی را به عنوان مهمانان این اجلاس نام برد و پس از آن آیاتی از کلام الله مجید قرائت شد.
پس از آن آیت الله احمد جنتی سخنان کوتاهی داشت و تنها اعیاد شعبانیه را تبریک گفت و این موضوع با واکنش سید احمد خاتمی مواجه شد و از او خواست که حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن را هم یاد کند. رئیس مجلس خبرگان رهبری نیز مجددا سخنرانی خود را از سر گرفت و حضور غیرتمندانه مردم شریف ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن را اعلام حمایت از جمهوری اسلامی و نیز شکست دشمنان دانست.
اما این نشست حاشیه هایی هم داشت از جمله اینکه نخستین چیزی که توجه عکاسان و خبرنگاران حاضر در این اجلاس را به خودش جلب کرد، نشستن حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در صندلی شماره سه ردیف اول بود. دومین نکته این بود که تنها روحانی، سید ابراهیم رئیسی و نذیر احمد سلامی در این اجلاس ماسک زده بودند و هیچ کدام از دیگر اعضای خبرگان ماسک به صورت نداشتند. به نظر می رسد این نخستین اجلاس خبرگان پس از شیوع بیماری کرونا است که در این حد قلیل پروتکل های بهداشتی مقابله با کرونا رعایت می شود.

از جمله نکات دیگر اینکه آیت الله جزایری اجلاس پیش را به دلیل بیماری غایب بود ولی این بار در صندلی شماره ۹ ردیف اول نشسته بود و صندلی شماره ۱۰ را به یاد مرحوم آیت الله عباسعلی اختری مزین به عکس ایشان کرده بودند.

بیشتر بخوانید:

نخوانده، می‌دانید / یک «خبر تکراری» درباره آیت‌الله جنتی

آیت‌الله جنتی: ثروتمندان به داد مردم بیچاره فقیر برسند

۲۱۲۲۰

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا