بین الملل

اعلام تصمیم کاخ سفید درباره اعزام نیرو به اوکراین / زمان کمی برای احیای برجام باقی مانده

اعلام تصمیم کاخ سفید درباره اعزام نیرو به اوکراین / زمان کمی برای احیای برجام باقی مانده

 جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید در نشست خبری گفت آمریکا هیچ تصمیمی برای اعزام نیروی نظامی جهت مبارزه در کنار نیروهای اوکراین در جنگ احتمالی با روسیه ندارد.

وی در پاسخ به سوالی درباره مذاکرات احیای برجام گفت: آنچه ما می‌بینیم این است که پیشرفت قابل توجهی در حال انجام است و ما به یک توافق احتمالی نزدیک هستیم. اما تعدادی از مسائل بسیار دشوار وجود دارد که حل نشده باقی مانده است. با توجه به سرعت پیشرفت‌های هسته ای ایران، زمان بسیار کمی برای دستیابی به توافق باقی مانده است.

به گزارش الجزیره سخنگوی کاخ سفید گفت: «هیچ مؤسسه مالی امنی در روسیه وجود ندارد و می‌توانیم تحریم‌ها را به سایر نهادها نیز تعمیم دهیم. رئیس‌جمهور بایدن هیچ قصدی برای اعزام نیرو برای جنگ در اوکراین ندارد.»

جن ساکی با بیان این ادعا که «تمرکز آمریکا بر جلوگیری از جنگ است، نه بر سیاست»، مدعی شد: «ما به جنگ با روسیه نخواهیم رفت و نیرو برای جنگ در اوکراین نمی‌فرستیم، اما اقدامات دیگری انجام خواهیم داد.»

سخنگوی کاخ سفید افزود: «پوتین برخی از اقدامات خود را در واکنش به تصمیم‌هایی که گرفته‌ایم اصلاح کرده است و ما از نزدیک شاهد انجام کارهای او هستیم. اگر روسیه تنش‌زایی کند، گام‌های شدیدتری خواهیم برداشت.»

جن ساکی با بیان این‌که «آمریکا در حال حاضر ملاقات با رئیس‌جمهور پوتین را بررسی نمی‌کند»، گفت: «برخی از اقداماتی که انجام داده‌ایم بخشی از تلاش‌های ما برای جلوگیری از جنگ است و ما به تنهایی این کار را انجام نمی‌دهیم.»

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه دوشنبه‌شب استقلال دو جمهوری «دونتیسک» و «لوگانسک» از اوکراین را به رسمیت شناخت و با آن‌ها توافقنامه دفاعی امنیتی امضا کرد.

2323

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا