بین الملل

بولتون: پوتین به دنبال متلاشی کردن ناتو است

بولتون: پوتین به دنبال متلاشی کردن ناتو است

 تارنمای خبری آمریکایی «هیل» (TheHill) با انتشار این خبر نوشت: بولتون  گفت که ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه مایل به ادامه دادن به بحران اوکراین است.
بنابراین گزارش، بولتون درجریان مصاحبه با رسانه آمریکایی رادیو «دبلیو ای بی سی »  (WABC 770) ،   درمورد بحران بوجود آمده در اوکراین گفت: پوتین قادر است تا به اوکراین حمله کند، اما این بستگی به آن دارد که وی تا چه اندازه در بدست آوردن منافع عظیم تر راهبردی موفق شود.
بولتون گفت: روسیه یک بازی بسیار زیرکانه دیپلماتیک را در مورد اوکراین به کار گرفته که اساسا با  هدف متلاشی ساختن ناتو است.
تارنمای خبری هیل در ادامه این گزارش نوشت:بولتون که در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ از سمت مشاور امنیت ملی اخراج شد، و سابقه کار در دولت «جرج دبلیو بوش» را نیز دارد، گفت ؛ «فشارها بر روسیه باید هم اکنون افزایش یابند و صرفا بکار بردن زبان تهدید کافی نیست».
پوتین دست بالا را دارد –  پروژه انرژی آلمان و روسیه باید متوقف شود
هیل نوشت: بولتون با انتقاد از بی احتیاطی کشورها جهان دراین باره  توضیح داد ه پوتین در این وضعیت چه از نظر ابتکار عمل و قوا،  دست بالا را دارد اما از آمریکا و ناتو خواست تا دراین زمینه به فوریت فشارها را بر پوتین برای متوقف ساختن تهاجم به اوکراین، وارد کنند، از جمله متوقف کردن خط لوله «نورد استریم ۲» که برای انتقال گاز روسیه به آلمان احداث شده است.
روابط مسکو و کی یف از سال ۲۰۱۴ تیره شده و این تنش تحت تاثیر فضاسازی‌های تبلیغاتی آمریکا و متحدانش شدت گرفته است.
روسیه تضمین‌ها و درخواست‌های امنیتی را برای ایالات متحده آمریکا فرستاده و در آن بر توقف هرگونه رزمایش نظامی ناتو در نزدیکی مرزهای روسیه و همچنین خروج نیروهای این سازمان از اروپای شرقی تاکید کرده است.

311311

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا