اقتصادی

‌مرکز جهاد آبرسانی الگوی جدید خدمت‌ به مناطق محروم/ظرفیت‌های ‌حوزه آبرسانی هدفمند می‌شود

میثم جعفرزاده در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس ضمن اشاره به  ضرورت‌های تشکیل مرکز جهاد آبرسانی در وزارت نیرو بیان کرد: یکی از مسائل مطرح در کشور مسئله محرومیت در بخش‌های روستایی و همچنین بهبود شاخص سلامت به لحاظ دسترسی به آب شرب و پایدار بوده که این شورا در جهت ارتقای شاخص‌های یاد شده تشکیل شده است. 

رئیس مرکز جهاد آبرسانی وزارت نیرو با بیان اینکه پراکندگی شهرها و روستاها و توزیع جمعیت غیر همسان از جمله دشواری‌های آب‌رسانی به روستاهای کشور است، گفت: عدم توانایی دولت در اجرای کامل طرح‌های آبرسانی با توجه به شرایط بودجه کشور و مهمتر از آن وابستگی نیاز شرب بسیاری از مناطق به آب نامطمئن با توجه به وضعیت خشکسالی حاکم از دیگر مواردی است که توسعه زیرساخت‌های آب به خصوص در روستاهای کشور را می‌طلبد.

* کار ویژه مرکز جهاد آبرسانی وزارت نیرو‌

مشاور وزیر نیرو در تشریح اهداف تشکیل مرکز جهاد آبرسانی وزارت نیرو تاکید کرد: تمرکز روی نیازهای آبی ضروری با محوریت تامین نیاز شرب در مناطق مختلف شهری و روستایی از اهداف اساسی این مرکز است که به وسیله توسعه و تعامل با تشکل‌های جهادی، گروه‌های مردم نهاد و خیرین در  اجرای طرح‌های آبرسانی پیگیری خواهد شد.

وی ادامه داد: به همین منظور باید یک سازوکار مناسب و اجرایی در وزارت نیرو و شرکت های زیرمجموعه برای توسعه خدمات‌رسانی مناطق محروم به کمک تشکل‌های مردم نهاد و خیرین تشکیل شود؛ بر این اساس مرکز جهاد آبرسانی الگوی جدید و در حقیقت یک نوع فرهنگ نو خدمت رسانی جهادی برای مناطق محروم است.

* اهداف مرکز جهاد آبرسانی وزارت نیرو

جعفرزاده در بیان وظایف مرکز جهاد آبرسانی وزارت نیرو گفت: این مرکز در نظر دارد، با طراحی ساز و کار مناسب در جهت اجرای طرح‌های آبرسانی الویت‌دار مناطق محروم و کم‌برخوردار، زمینه هدفمندی، پرهیز از اجرای سلیقه‌ای طرح و جلوگیری از هدر رفتن نیروی انسانی و جهادی به همراه منابع مالی را در سراسر کشور را به وجود بیاورد.

رئیس مرکز جهاد آبرسانی وزارت نیرو اضافه کرد: هدف این مرکز جذب مشارکت مالی خیرین و نیکوکاران و همچنین نهادهای حاکمیتی فعال در حوزه محرومیت‌زدایی برای تامین بخشی  طرح‌های پروژه آبرسانی است و این پروژه‌ها با اولویت مناطق محروم در دستور کار قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا