سمنان

۸میلیون هکتار اراضی استان سمنان تثبیت ملی شده است

۸میلیون هکتار اراضی استان سمنان تثبیت ملی شده است

به گزارش خبرگزاری recive استان سمنان اصغر دربانی در جلسه مشترک با کارشناسان اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان به میزبانی این اداره با بیان اینکه مدیرکل ثبت اسناد و املاک با تعامل و همکاری بین اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان ۵۰۰ هزار هکتار از اراضی ملی شهرستان دامغان تثبیت و سند دار می‌شود، تاکید کرد: یکی از اهداف تثبیت و سند دار شدن اراضی ملی جلوگیری از تصرف و زمین خواری است.

وی با بیان اینکه با برگزاری این جلسات مشترک به صورت موردی پلاک به پلاک از اراضی دارای موانع رفع و صدور اسناد مالکیت اراضی تسریع می‌شود، ابراز کرد: ۷۶ دفتر خانه ثبت اسناد رسمی در این استان وجود دارد که کارهای مرتبط با اسناد در آنها برای سرعت بخشیدن به روال کاری، انجام می‌شود.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان سمنان با بیان اینکه کل مساحت اراضی ملی استان سمنان ۹ میلیون و ۱۳۸ هزار هکتار برآورد می‌شود که تاکنون هشت میلیون و ۱۰۰ هزار هکتار از این اراضی ملی تثبیت شده است، ابراز کرد: از دو سال گذشته با سند دار شدن اراضی ملی و منابع طبیعی در استان سمنان جان تازه‌ای به اراضی ملی وارد شده است.

دربانی با بیان اینکه دستگاه قضائی با متجاوزان حوزه اراضی ملی قاطعانه برخورد می‌کند، بیان کرد: تمام تلاش ما بر این است بر اساس سند تحول تا پایان سال جاری اراضی ملی و منابع طبیعی در استان سمنان سند دار شود.

48

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا