سلامت

۷۵درصد جمعیت زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان دز اول واکسن کرونا زدند

به گزارش ایرنا، نوید دانایی روز شنبه در نشست ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا استان سمنان در سالن یادگار امام (ره) استانداری، تعداد بیماران کرونایی بستری در بیمارستان های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان سمنان را ۱۲۰ نفر عنوان و بیان کرد: تزریق دز اول واکسن کرونا به ۷۵ درصد از گروه‌های هدف در 6 شهرستان استان سمنان نشان از مطلوب بودن روند واکسیناسیون دارد.

وی با اشاره به اینکه امکانات و تجهیزات بیمارستانی در استان سمنان در شرایط مناسبی است، اضافه کرد: تمام شاخص‌های کرونایی از تعداد بستری و مراجعان سرپایی نشان‌ از کاهش تدریجی آمار کرونا در سمنان دارد.

وی نسبت به افزایش ابتلا به کرونا در روزهای آینده هشدار داد و از رسانه‌ها خواست تا اقناع‌سازی و تشویق هر چه بیشتر مردم برای دریافت واکسن کرونا را در دستور کار خود قرار دهند.

دانایی به شهروندانی که تاکنون برای دریافت واکسن اقدام نکردند توصیه کرد: در اسرع وقت برای دریافت واکسن به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه تزریق واکسن شدت بیماری را کم و زنجیزه انتقال را قطع می‌کند، بیان کرد که این امر هرگز به معنای مبتلانشدن افراد واکسینه‌شده نخواهدبود.

۷۵درصد جمعیت زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان دز اول واکسن کرونا زدند

واکسینه‌شدن۵۰درصدی دانش‌آموزان زیر پوشش دانشگاه علوم‌پزشکی شاهرود

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهرستان شاهرود گفت: ۵۰ درصد دانش آموزان مناطق تحت پوشش این دانشگاه حداقل یک دُز واکسن را دریافت کردند.

رضا چمن در نشست ستاد مدیریت مقابله با کرونا  استان سمنان تعداد افردا بالای ۱۲ سال مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم‌پزشکی شاهرود را ۶۸ درصد دانست و بیان کرد: این افراد حداقل یک دُز واکسن کرونا دریافت کردند.

وی به افزایش نسبی تعداد بیماران مبتلا به کرونا در هفته گذشته اشاره و تاکید کرد: جای نگرانی وجود ندارد، چرا که در روزهای اخیر به روند کاهشی تعداد این بیماران در مناطق تحت پوشش دانشگاه بازگشتیم.

وی به فعالیت چرخه انتقال ویروس اشاره و بیان کرد که بر همین مبنا کاهش تعداد مبتلایان به کرونا به صورت تدریجی اتفاق می‌افتد.

وی گفت: ۶۸ بیمار مبتلا به کرونا در حال حاضر در مراکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود وضعیت رنگ‌بندی کرونایی شاهرود را نارنجی و میامی را در وضعیت رنگ‌بندی کرونایی آبی عنوان کرد.

طبق اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ۱۷۳ بیمار کووید۱۹ در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۱۲۲ هزار و ۳۷۰ نفر رسید.

به گزارش ایرنا، تلفات روزانه کرونا روز گذشته(جمعه) و پس از ۸۲ روز با ۱۸۵ مورد مرگ به زیر عدد ۲۰۰ رسید. ۲۷ تیر سال جاری بود که رقم تلفات کرونا از مرز عبور ۲۰۰ نفر عبور کرد و کاهشی شد.    

با توجه به واردات واکسن و تسریع واکسیناسیون و نیز کاهش شهرهای قرمز می توان طی روزهای آینده به کاهش تلفات روزانه کرونا امیدوار بود. 

مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت امروز(شنبه) اعلام کرد:‌ از دیروز(جمعه) تا امروز ۱۷ مهر ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۷ هزار و ۶۵۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۲۸۶ نفر از آنها بستری شدند.

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا