سبک زندگی

۵ ویژگی فرد مناسب برای ازدواج

۵ ویژگی فرد مناسب برای ازدواج

به گزارش recive، پیش از ازدواج باید به یکسری از ویژگی‌های فردی که قصد ازدواج با او را دارید توجه کنید. از این ویژگی‌ها باید به موارد زیر اشاره کرد:
* ارتباطات خوب
داشتن ارتباطات خوب برای موفقیت هر رابطه‌ای حیاتی است. زن و مردی که می‌خواهند ازدواج موفقی داشته باشند، باید صادقانه و با صراحت با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. هر دو طرف باید نیازها، علایق و همچنین موضوعاتی را که دوست ندارند به یکدیگر بگویند.
* احترام
احترام در هر رابطه‌ای حرف اول را می‌زند و آن در رابطه دو نفر به معنای پذیرفتن دیگری همانگونه که هست. پس اگر ویژگی خاصی در طرف مقابل‌تان می‌بینید که دوست ندارید، هرگز با او وارد رابطه طولانی نشوید.
* وفاداری
خیانت یکی از مهم‌ترین دلایل شکست در ازدواج است. اگر قرار است با فردی ازدواج کنید، او بدون تردید باید همانند شما، به رابطه‌تان وفادار باشد. وقتی همسرتان در زندگی وفادار باشد، احساس اعتماد و امنیت خواهید کرد و ازدواج‌تان دچار تزلزل نمی‌شود.
* بخشش
باید بدانید فردی که با او قرار است ازدواج کنید، بخشنده است یا خیر. مثلا، اگر مرتکب خطایی شوید و از او عذرخواهی کنید، چه واکنشی از سوی او می‌بینید؟ همه ما اشتباه می‌کنیم و با عذرخواهی صادقانه می‌توان رابطه صدمه‌دیده‌ای را درمان کرد. اما اگر همسرتان اهل بخشش نباشد، دچار مشکل می‌شوید. بنابراین به این مورد هم توجه کنید.
* ارزش‌ها و باورهای یکسان
پیش از ازدواج، درباره ارزش‌ها و باورهایتان صحبت کنید. درواقع با کسی ازدواج کنید که باورهایی شبیه شما داشته باشد. نمی‌توانید با کسی که ارزش‌ها و باورهایش با شما متفاوت است، زندگی خوبی داشته باشید.

 منبع: marriage

۲۳۳۲۳۳

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا