کهگیلویه و بویراحمد

۵۰ هزار بویراحمدی برای دز دوم واکسن مراجعه نکردند/ ایمنی ۷۵ درصدی دُز سوم در برابر اومیکرون

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، حسن عسکرپور در نشست ستاد کرونای شهرستان بویراحمد گفت: ۱۲۷ هزار و ۱۴۲ نمونه تست کرونا در شهرستان بویراحمد گرفته شده که ۴۰ هزار و ۴۲۲ مورد مثبت بوده است، تعداد فوتی‌های کرونا  ۴۳۳ مورد فوتی بوده، ۱۰ فوتی در دو هفته اخیر داشتیم طی سه روز اخیر هم سه مورد فوتی گزارش شده است.

معاون فنی مرکز بهداشت بویراحمد بیان کرد: ۸۹ درصد از بویراحمدی‌ها دُز اول واکسن را تزریق کردند که عدد خوبی است اما نباید از ۱۱ درصد باقی‌مانده غافل شویم،۷۶ درصد بوده دوم را دریافت کردند اما چیزی که نگران کننده است اینکه ۵۰ هزار بویراحمدی یا در نوبت دوم واکسن هستند یا نوبت دوم آنها گذشته است.

وی با بیان اینکه ۸ درصد مردم دُز سوم را دریافت کردند، گفت: برای اینکه به ایمنی جمعی برسیم باید ۹۰ تا ۹۵ درصد مردم واکسینه شوند وقتی ایمنی ایجاد می شود که تعداد دُزها کامل شوند، رعایت پروتکل‌های بهداشتی به کمترین میزان خود رسیده و فاصله اجتماعی روند خوبی ندارد.

عسکرپور با بیان اینکه مصوبات ستاد کرونا در برخی موارد پیگیری و اجرایی نمی شود که نیاز است بررسی شود، گفت: در حال حاضر وضعیت شهرستان زرد است و ۲۰ درصد نمونه‌ها مثبت گزارش شده است، بیماری روند نزولی و آرامی دارد.

معاون مرکز بهداشت بویراحمد با اشاره به سویه جدید بیماری کرونا گفت: سرعت اومیکرون انفجاری است باید در شهرستان آمادگی مقابله با این سویه جدید را داشته باشیم، مردم حتما برای دُز سوم واکسن مراجعه کنند آنهایی که دُز اول و دوم را زدند بدنشان از ایمنی پایینی برخودار است باید حتما دُز سوم را دریافت کنند.

عسکرپور بیان کرد: دُز سوم بیماری کرونا ۷۵ درصد ایمنی در برابر اومیکرون ایجاد می‌کند، استفاده از ماسک  هم کم شده است، ضمن اینکه پرهیز از رفتن به مکان‌های شلوغ و تهویه مناسب، رعایت بهداشت فردی و شست و شوی مداوم دست‌ها برای مقابله با اومیکرون توصیه می‌شود.

وی بیان کرد: علائم اومیکرون با گذشته تفاوتی ندارد شدت علائم از دلتا خفیفت‌تر اما سرعت انتشار زیادی دارد  مرگ و میر کمتری دارد اما چون سرعت انتشار بالا است دچار سردرگمی می‌شویم.

وی بر تشدید طرح شهید سلیمانی در سویه جدید کرونا تاکید کرد و با بیان اینکه آماده نمونه‌گیری از همه مردم هستیم، گفت: در شب اغذیه فروشی‌ها، قهوه خانه و کافی‌ها شب‌ها شلوغ می شود پاساژها، موبایل فروشی‌ها و بنگاه‌های خودرو هم وضعیت مناسبی ندارند.

معاون مرکز بهداشت بویراحمد بیان کرد: نظارت بر باغات آبشار و تنگ مهریان کم شده و برخی مکان‌های تفریحی قلیان عرضه می‌کنند، کافه‌های زیرزمینی شب‌ها شلوغ می‌شود، ضمن اینکه برگزاری نمایشگاه با مجوز ستاد شهرستانی کرونا باشد.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا