خراسان رضوی

۴ مرکز واکسیناسیون به شهر مشهد افزوده شد/ تنها راه موجود برای خروج از بحران کرونا، واکسیناسیون است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از وبدا، دکتر محمدحسن درخشان گفت: با هدف تسریع پوشش همگانی واکسیناسیون گروه‌های هدف، همچنین پیشگیری از ازدحام جمعیت در مراکز واکسیناسیون، این معاونت با تجهیز و راه اندازی290 واحد واکسیناسیون در مناطق تحت پوشش دانشگاه شامل مراکز تجمیعی واکسیناسیون عمومی، مشاغل، اختصاصی مادران باردار،  پایگاه‌های سیار بسیج که از طریق مساجد و اتوبوس‌های واکسیناسیون سیار شهری با همکاری شهرداری تجهیز و آماده شده‌اند، اقدام کرده است.

عضو کمیته بهداشت ستاد مدیریت اجرایی مبارزه با کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد از اضافه شدن ۴ مرکز واکسیناسیون در شهر مشهد خبر داد و گفت: در حال حاضر ۵۰ مرکز واکسیناسیون در این  کلانشهر آماده خدمات‌رسانی به گروه‌های هدف هستند.

وی افزود : با توجه به فراوانی واکسن و ارسال محموله‌های جدید و گروه‌های سنی فراگیر، سرعت انجام واکسیناسیون افزایش قابل توجهی داشته است، در عین حال ضروری است گروه‌های هدف فراخوان شده هر چه سریعتر برای انجام واکسیناسیون به پایگاه‌های واکسن مراجعه کنند تا شاهد وقوع موج‌های بعدی نباشیم.

درخشان خاطرنشان کرد : از مردم عزیز می‌خواهیم که بدون توجه به نوع واکسن، در دسترس‌ترین واکسن را بهترین واکسن بدانند و با در دست داشتن کارت ملی به نزدیک‌ترین پایگاه واکسیناسیون مراجعه کنند.

تنها راه موجود برای خروج از بحران کرونا، واکسیناسیون است

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: تنها راه موجود برای خروج از بحران کرونا، واکسیناسیون است اما در این مسیر باید به سوالات مردم پاسخ داده شود تا این موضوع دست آویزی برای حمایت سودجویان و علم ستیزان قرار نگیرد.

دکتر علیرضا صداقت با اشاره به اینکه خوشبختانه شیر غران کرونا که برای بار پنجم به غرش درآمده بود کمی آرام شده است، عنوان کرد: غرش پنجم از چهار نوبت قبلی مهیب‌تر و ترسناک‌تر بود و متاسفانه قربانیان بیشتری نیز داشت.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در آرامش قبل طوفان به سر می‌بریم و با کوچکترین تحریکی این اژدهای آرام گرفته به جنبش در خواهد آمد و در این‌صورت کسی اتفاقات ممکن و تعداد تلفات احتمالی را پیش‌بینی نمی‌تواند بکند، گفت: تقریبا همه ما می‌دانیم که تنها راه مطمئن و تنها راه موجود برای خروج از این بحران واکسیناسیون عمومی است و به همین دلیل بزرگترین خطری که این مسیر را تهدید می‌کند سوالات پاسخ داده نشده‌ای است که می‌تواند با حمایت سودجویان و علم‌ستیزان به سیاه‌نمایی و نهایتا به فاجعه تبدیل شود.

رئیس آی‌سی‌یو اورژانس عدالتیان با اشاره به اینکه از آنجایی که همه ما همیار سلامت هستیم از همه مردم درخواست می‌شود برای عمل به مسئولیت اجتماعی خودمان در جهت شفاف‌سازی و تنویر افکار عمومی و بالا بردن سطح دانش اجتماع و دوری از سیاه‌نمایی اقدام کنیم، اظهار کرد: قطعا تاخیر در این مهم خسارت‌های جبران‌ناپذیری به بار خواهد آورد.

انتهای پیام/۷۰۰۶۸


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا