سمنان

۴۰۰ شرکت فناور تحت پوشش پارک علم و فناوری استان سمنان هستند

۴۰۰ شرکت فناور تحت پوشش پارک علم و فناوری استان سمنان هستند

به گزارش خبرگزاری recive استان سمنان ،محسن نظری با اشاره به فعالیت 101 شرکت دانش بنیان و خلاق در استان ، یادآور می‌شود : 400 شرکت فناور تحت پوشش پارک علم و فناوری هستند که باید به سمت توسعه بازار دانش محور با هدف رفع نیازهای استان و کشور حرکت کنند.

نظری به اثرگذاری و استقرار شرکت های دانش بنیان استان سمنان اشاره می‌کند و می‌گوید : این شرکت ها در شهرک های صنعتی، پارک استان، مراکز رشد دانشگاهی و مراکز تحقیقات کشاورزی فعالند و در بخش های آی تی، کشاورزی، ماشین آلات، معدن و صنایع معدنی، سلامت و… نقش آفرین هستند.

او تصریح می‌کند :بیشترین فعالیت شرکت های دانش بنیان در زمینه آی تی و آی سی تی و سپس در زمینه های ماشین آلات، و فناوری مواد است.

رئیس پارک علم و فناوری استان سمنان با اشاره به فعالیت بیش از 51 پارک علم و فناوری در سطح کشور، تصریح می‌کند : برخی از این پارکها سازمانی و برخی دانشگاهی هستند و از این تعداد پارک علم و فناوری استان سمنان بخاطر عملکرد مطلوب در زمره پارکهای سطح 1 و توسعه یافته می باشد.

او با تاکید بر اینکه صنعت مبتنی بر دانش بومی و محلی منجر به اشتغال پایدار می‌شود، یادآور می‌شود : تلاش برای توسعه شرکت‌ها و استارت های دانش محور با هدف تولید محصول مورد نیاز کشور از رسالت های محوله از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است و در این راستا ماموریت ما تحقق این هدف و تسهیلگری برای تجاری سازی محصولات دانش محور است.

46

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا