قزوین

۲۵درصد بدهی شهرداری پرداخت شد

۲۵درصد بدهی شهرداری پرداخت شد

به گزارش خبرگزاری recive از قزوین؛ مهدی صباغی، شهردار قزوین یکشنبه شب در نشست خبری با رسانه‌های قزوین که در سالن مفاخر شهرداری برگزار شد، به موضوع باغستان سنتی قزوین اشاره کرد و گفت: معتقد نیستیم که برخی می‌گویند باغستان سنتی قزوین نابود شده است، امروز باید برای باغستان سنتی تصمیم درستی بگیریم تا بهینه شود.
او ادامه داد: در گذشته از برخی درختان کهنسال حتی یک گونی بادام هم برداشت نمی‌شد، اما امروز به مدد روش‌های مکانیزه کیفیت و کمیت محصولات افزایش یافته است.
صباغی تصریح کرد: متاسفانه امروز به اسم میراث فرهنگی به این شهر خیانت شده و باعث نابودی باغستان می‌شوند، برخی می‌گویند بافت سنتی نباید از بین برود، با این حرف‌ها نمی‌گذارند شهر رشد کند و به اسم میراث فرهنگی نمی‌گذارند مردم جنوب شهر خانه‌های خود را بسازند، شهر ما شرقی-غربی است اما آن را شمالی-جنوبی توسعه داده‌اند.
این مسئول گفت: کمربندی نسیم شمال بزرگ‌ترین معضل ترافیکی شهر بود که ماهیانه 36هزار خودرو در آن تردد می‌کنند، ما این کمربندی را از شهر بیرون کشیدیم، این پروژه با اعتباری بالغ بر 44میلیارد تومان و طی 35روز افتتاح شد و مشکل عبور و مرور کامیون‌های سنگین و ترافیک جنوب شهر حل شد، سیستم دوربینی این محدوده نیز فعال است و اگر کامیون‌ها وارد شهر شوند جریمه خواهند شد.
صباغی در ادامه بیان کرد: در خیابان اصفهان طی ۵ماه گذشته تلفات تصادفی نداشته‌ایم در حالی که در این خیابان پیش از این صدمات جانی و خسارات مادی زیادی بر جای مانده است.
او در پاسخ به خبرنگارانی که گفتند خدمات اجتماعی به‌صورت ناعادلانه در شهر توزیع شده، گفت: دوربین‌های مختلفی در سطح شهر نصب شده که مشکلات مناطق مختلف از طریق آن‌ها احصا می‌شود، ما تلاش کرده‌ایم در نواحی مختلف شهر حتی در نواحی منفصل شهری از قبیل وثوق‌آباد، حسن‌آباد و ناصرآباد توزیع عادلانه‌ای از خدمات را داشته باشیم و همچنین در ایام نوروز 28چادر برای عرضه میوه در مناطق پایین شهر از قبیل نواب و منتظری راه‌اندازی شد که این‌ها همه توزیع عادلانه خدمات است.
شهردار قزوین در رابطه با بدهی‌های شهرداری خاطرنشان کرد: بدهی‌های پیشین شهرداری ناعادلانه بوده و ما در حال پیگیری از قوه‌قضائیه هستیم و خبر خوب آن طی ماه‌های آینده به همشهریان گرامی داده می‌شود، البته 25درصد بدهی‌های موجود شامل حقوق پیمانکاران پیش از نوروز پرداخت شده است.
شهردار قزوین در رابطه با فعالیت‌های شهرداری افزود: پروژه سبزه‌میدان که اواخر سال 1400 افتتاح شد در ایام نوروز روزانه 4500 نفر از میهمانان استان ما و همشهریان از این مکان بازدید داشتند و این مایه افتخار است که مردم از این پروژه استقبال کردند، همچنین گروه‌های مختلف حاجی‌فیروز برای برپایی مراسم بزم و شادی در ایام نوروز در سطح شهر حضور داشتند و در سرای سعدالسلطنه و اماکن تاریخی نیز برنامه‌های شاد و مفرحی برای این ایام برگزار شد.
این مسئول تاکید کرد: سیاست‌گذاری بنده برای 4 سال آینده اجرای 100 پروژه تحول‌زا است که 64 مورد آن ابنیه و بقیه پروژه‌های تولید ثروت است، این پروژه‌ها به مدیران شهرداری ارائه شده و نقاط ضعف آن برطرف شده و در حال هدف‌گذاری دقیق‌تری بر روی آن‌ها هستیم.
شهردار تاکید کرد: متاسفانه برخی تفکرات سیاسی بر این باورند که کسی کارهای نیمه‌کاره دیگران را انجام نمی‌دهد، اما بنده وعده داده‌ام در سال 1401 تمام پروژه‌های نیمه‌تمام دوره گذشته به اتمام خواهد رسید و روزشمار زمانی آن نیز ارائه شده است.
صباغی اظهار کرد: دلیل استفاده از نیروهای قدیمی در شهرداری این است که طبق مصوبه شورای شهر، ما اجازه جذب نیروی جدید را نداریم و موظفیم از نیروهای موجود استفاده کنیم، البته نیروهای قدیمی نیروهای خوبی هستند و پیش از این زحمات زیادی کشیده‌اند، اما لازم است آن‌ها را ساماندهی کنیم.
وی تاکید کرد: از هیچ‌یک از ادارات امکان مامور شدن به شهرداری وجود ندارد اما از شهرداری به تمام ادارات می‌توانند مامور شوند، این نیز یکی از دلایلی بود که موفق به آوردن نیرو از خارج شهرداری نشدیم، یعنی هم شورا و هم قانون جلوی ما را گرفت و ما نیز تلاش داریم از نیروهای موجود استفاده بهینه کنیم.
صباغی اظهار کرد: اخراج نیروهای مازاد شهرداری که به هر دلیلی در دوره‌های گذشته جذب شده‌اند به صلاح نظام نیست و باید با مدیریتی صحیح از آن‌ها استفاده بهینه کنیم، البته هنوز جابه‌جایی‌ها در شهرداری تکمیل نشده است.

48

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا