سلامت

گسترش خوبی در حوزه سلامت زنان داریم

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا، انسیه خزعلی روز یکشنبه مراسم هفته ملی سلامت بانوان ایران در سالن همایش همایش های ابن سینا دانشگاه علوم پزشکی اظهار داشت: امید به زندگی در زنان از ۵۱ سال در سال ۱۳۵۷ به ۷۵ سال رسیده است.

وی با اشاره به اینکه سرمایه گذاری بر سلامت زنان موجب ارتقا کشور در همه عرصه ها خواهد بود، گفت: الان هم زنان روستایی با سلامتی که بدست می آورند، سبب ماندگاری بیشتر در روستاها، عدم مهاجرت و تشویق بیشتر مردان می شوند.

وی اظهار امیدواری کرد که با کمک و مشارکت دانشگاهیان بتوانیم برنامه های مناسبی را در زمینه ارتقا سلامت و بهداشت زنان تدوین کنیم.

خزعلی ادامه داد: دست یاری به سمت نخبگانی که در زمینه سلامت اعم از جسمی، روانی، معنوی و اجتماعی، فعالیت داشتند دراز می کنیم تا ما را در رسیدن به اهداف مهم و اساسی، کمک کنند.

وی به موضوع سلامت روان و کرونا اشاره کرد و گفت این موضوع باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: زنان در موضوع روانی آسیب پذیرتر هستند و آمارها نشان می دهد که استرس ها، اضطراب ها، بی اشتهایی ها، افسردگی ها در دوران کرونا در زنان ۲۷ درصد و در حالیکه این موضوعات در مردان ۱۰ درصد بوده که این موضوع نشان دهنده آسیب پذیری زنان است.

خزعلی افزود: مشکلات روانی در دوران کرونا در مردان کمتر از ۵۰ سال به بیش از ۴۰ درصد رسیده اما این موضوع در زنان بالای ۶۰ درصد بوده است. همه این موضوعات سبب می شود تا به این قشر از جامعه توجه بیشتری شود.  

وی به بازدیدهای خود از مناطق روستایی در روزهای اخیر اشاره کرد و گفت: زنان در این مناطق از شرایط بهداشت و سلامت مناسبی برخوردار نیستند و نیاز به طرح و اجرای راهکارهای کارشناسانه دارد.

به گفته خزعلی، با وجود آمار بالای مرگ و میر در مردان، آسیب روانی این موضوع در زنان بیشتر است که البته بخش اعظمی از این چالش ها با مداخلات تشخیصی و درمانی و اصلاح سبک زندگی، قابل پیشگیری هستند.

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا