اخبار استانها

گردشگران عامل اصلی آتش‌سوزی منابع طبیعی کرمانشاه

گردشگران عامل اصلی آتش‌سوزی منابع طبیعی کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری recive از کرمانشاه؛ انشاالله کولانی روز دوشنبه در جلسه بزرگداشت هفته منابع طبیعی که در سالن جلسات جهاد کشاورزی برگزار شد، اظهار داشت:هر هکتار عرصه های جنگلی بیش از دو و نیم تن اکسیژن تولید می کند که این موضوع بیانگر اهمیت حفظ و گسترش منابع طبیعی در استان با محوریت مردم و تشکل هاست.

وی همچنین با اشاره به اهمیت حفظ عرصه های منابع طبیعی جهت کنترل آفات کشاورزی خاطر نشان کرد: عدم توجه به حفظ عرصه های طبیعی باعث افزایش آفات زراعی و استفاده از سموم برای مقابله با آفات کشاورزی خواهد شد که از این رو سعی داریم با شعار «با مردم و برای مردم» حفظ منابع طبیعی را به فرهنگ عمومی تبدیل کنیم.

کولانی با بیان اینکه ۶۵ درصد آتش سوزی ها در عرصه های منابع طبیعی توسط گردشگران صورت می گیرد، گفت: سهم کشاورزان و بهره برداران از آتش سوزی ها حداقلی است و این نشان می دهد آنان حامی محیط زیست هستند.

در این جلسه همچنین شهریار قاسمی سرپرست جهاد کشاورزی استان کرمانشاه ضمن گرامیداشت هفته منابع طبیعی اظهار داشت: پیام این هفته تلاش برای حفظ منابع ملی خدادادی و ایجاد یک عزم ملی برای تبدیل فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی، بعنوان فرهنگی عمومی است.

وی با تاکید بر گسترش فرهنگ حفظ منابع طبیعی، افزود: همه باید تلاش کنیم فرهنگ حفظ و گسترش منابع طبیعی منتهی به هفته منابع طبیعی نشود و تبدیل به امری جاری و ساری در تمام ایام سال شود.

قاسمی همچنین با تشریح اهمیت حفظ محیط زیست در عرصه های منابع ملی و طبیعی گفت: اهمیت حفظ منابع طبیعی و محیط زیست بر کسی پوشیده نیست و ستاد بزرگداشت هفته منابع طبیعی در استان کرمانشاه لازم است با محور قرار دادن مردم در جهت تحقق شعار «ایران سرسبز ،ایران قوی» تلاش کند.

46

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا