هرمزگان

کمک‌های مؤمنانه| از نزول برکات آسمانی تا کمک‌هایی که رنگ و بوی سلیمانی گرفت/ توزیع 600 هزار بسته معیشتی در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری recive از بندرعباس، ایام شهادت سردار سرافراز سپاه اسلام و سیدالشهدای مقاوت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی برای هرمزگانی که با خشکسالی بسیار عمیق و کم‌آبی شدید مواجه است با خیر و برکات بسیاری همراه بود.

گذشته از وقوع سیلاب و آسیب مزارع کشاورزان، باران دی‌ماه امسال باعث شد تا هرمزگان به‌طور ویژه از خشکسالی خارج و سدهای این استان که رو به خالی شدن بود تا دو سال آینده بدون مشکلات کم‌آبی به کار خود ادامه دهند.

کمک مؤمنانه سپاه

توزیع ۳۰ هزار بسته معیشتی در قالب بیستمین مرحله از کمک‌های مؤمنانه در ایام شهادت سپهبد سلیمانی از دیگر اقدامات سپاه طی ساله‌های اخیر خصوصا در ایام کروناست.

با اجرای بیستمین مرحله از کمک‌های مومنانه توسط سپاه، از ابتدای اجرای این طرح تاکنون، بسته‌های معیشتی به تعداد بالغ بر ۶۰۰ هزار بسته افزایش خواهد یافت که بین نیازمندان استان هرمزگان توزیع شد.

به گفته مسؤولان این طرح در استان، ارزش ریالی بسته‌های معیشتی از ابتدا تا نوزدهمین مرحله، ۲۸۵ میلیارد تومان بود که با اجرای بیستمین مرحله، این رقم به ۳۱۰ میلیارد تومان افزایش یافت.

از مجموع کل جمعیت استان هرمزگان، حدود ۶۰ درصد جمعیت را روستاییان تشکیل می‌دهند که تقریبا تمامی روستاها را تحت پوشش کمک‌های مومنانه قرار گرفته‌اند. برخی روستاها چندین مرحله توزیع شده است اما روستاهای دور از دسترس، یک مرحله صورت گرفته‌ است.

علاوه بر این، طی دو سال اخیر خدمات دیگری از قبیل بیش از دو میلیون بسته مرغ و گوشت گرم، سه میلیون پرس غذای گرم بین نیازمندان استان هرمزگان، بیش از ۱۰هزار بسته کمک تحصیلی، تبلت و البسه بین دانش آموزان نیازمند توزیع شده است.

در ادامه این گزارش از اجرای بیستمین مرحله از کمک‌های مؤمنانه سپاه در هرمزگان بیشتر خواهید خواند و تصاویر این مراسم را می‌بینید.

اوج باران امسال، ۱۳ دی‌ماه جاری هم‌زمان با سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی بود اما عشق و علاقه مردم هرمزگان به سردار دل‌ها، بدون در نظر گرفتن بارش‌های بی‌امان و تندبادهای شدید و غرش‌های بلند آسمان، آنان را به مراسمات بی‌شماری که در سطح شهر برای زنده نگاه داشتن یاد و خاطره این شهید عزیز برگزار می‌شد، سوق می‌داد. سردار محمدرضا نقدی معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی میهمان هرمزگانی‌ها در این روز بود تا در مراسم دومین سالگرد شهادت حاج قاسم به سخنرانی بپردازد. 

سردار نقدی: ماموریت شهید سلیمانی آزادی قدس شریف بود

                  

سردار محمدرضا نقدی، معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم دومین سالگرد سردار سلیمانی در بندرعباس ضمن تسلیت به‌مناسبت شهادت حضرت فاطمه(س) و سالروز شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس اظهار داشت: سردار سلیمانی در مکتب حضرت زهرا(س) پرورش یافتند و خیلی‌ها مانند مادرهای جوان از دست داده برای سردار سلیمانی می‌گریند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: سرداران و بزرگان فراوانی وجود داشتند که در میدان نبرد به شهادت رسیدند اما با شهادت ایشان جهان اسلام غمگین شد و تشییع جنازه ده ها میلیونی مردم تشکیل شد که این شهیدان را با امواجی از اشک و بغض تشییع کردند این واقعه در تاریخ بی‌نظیر است.

سردار نقدی با بیان اینکه تشییع باشکوهی در ایران و عراق برای سردار سلیمانی و ابوالمهدی برگزار شد، عنوان کرد: رهبر عزیزمان فرمودند؛ کسی که برای رضای خدا کار کند خداوند او را عزیز و بزرگ می‌کند. یکی جان خود را و یکی آبرویش را می‌دهد و یادش را تا ابد زنده نگه می‌دارد.

سردار سلیمانی همه هستی خود را در طبق اخلاص گذاشت

وی افزود: قله فداکاری و بذر آبرو در طول تاریخ که الگو و اسوه برای تمامی آزادی‌خواهان به‌شمار می‌رود، سید الشهدا(ع) است. آنجایی که می‌خواهد به سمت کربلا حرکت کند و از نزدیکان تا مخالفانش همه می‌گویند که اشتباه است و نرو.

وی تصریح کرد: آن جبهه‌ای که تمام سیاسیون و نظامیان می‌گویند غلط و شکست است، نمی‌شود درون آن پای گذاشت مگر برای رضای خداوند و امر ولایت که در این میان اخلاص خودش را نشان می‌دهد.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: سردار سلیمانی سال‌ها در مبارزه با فساد و مستکبرین، در دوران انقلاب، دفاع مقدس و بعد از آن همه هستی خود را در طبق اخلاص گذاشت و در جبهه مقاومت مانند امام حسین(ع) آبروی خودش را گذاشت.

پیروزی‌های سردار سلیمانی ثمره اخلاص بود

سردار نقدی عنوان کرد: در جبهه‌های مقاوت باید در فرودگاهی فرود آمد که دور تا دور آن را تکفیری‌ها گرفته‌اند و باید از آنها عبور کرد و به میدان جنگ رسید؛ وقتی سردار دل‌ها دیدند که سوریه اشغال شده و تا نزدیکی کربلا رسیده و همه وحشت زده‌اند فقط برای رضای خداوند بود که به آنجا رفتند.

وی اظهار داشت: خداوند پاسخ اخلاص و آبرو گذاشتن را پیروزی‌هایی قرار داد که همه می‌گفتند که چیزی جز شکست نمی‌شود و اینها ثمره اخلاص بود چون با هیچ حساب و کتاب و نقشه نظامی امکان‌پذیر نبود.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه پیروزی‌های سردار سلیمانی ثمره اخلاص بود، مطرح کرد: می‌توان درس بزرگی از سیدالشهدا گرفت که وقتی برای رضای خداوند و ولایت کاری انجام داد هرچه پیش بیاید خوب است مانند سردار سلیمانی ثمره اخلاص آن پیروزی‌های بزرگ و محبوبیت آن در دل و جان مردم.

پایان دادن ماموریت این سردار بزرگترین انتقام از دشمنان است

سردار نقدی ادامه داد: موجی از عواطف و احساسات با شهادت ایشان به راه افتاد و همگان سردار سلیمانی را دوست دارند و این اول راه است زیرا راه او را باید با شناخت اهداف و ادامه دادن ماموریت‌های او به پایان رساند.

وی با اشاره به اینکه پایان دادن ماموریت این سردار بزرگترین انتقام از دشمنان است، تصریح کرد: فقط نباید عواطف و احساساتمان برای شهید سلیمانی باشد بلکه راه و ماموریت آن را ادامه دهیم که شناخت آن از طریق خواندن وصیت نامه این شهید بزرگوار به دست می‌آید.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه وصیت‌نامه سردار دل‌ها دارای ابعاد گوناگونی است که درس‌های فراوانی می‌توان از آن گرفت، عنوان داشت: از ابتدای عبادی، احساسی، سیاسی احترام به خانواده شهدا، اهل بیت همه و همه در وصیت‌نامه این شهید بزرگوار وجود دارد.

سردار نقدی خاطرنشان ساخت: اگر بخواهیم وصیت‌نامه و راه شهید سلیمانی را چکیده و فشرده کنیم اطاعت از خداوند و ولی فقیه است.

نیروهای مقامت بعد از حضور داعش ده‌ها برابر قوی‌تر از قبل هستند

وی با اشاره به اینکه سردار سلیمانی فرمانده سپاه قدس بودند و ماموریت‌شان آزادی قدس شریف بود، اظهار کرد: باید تمامی جهان اسلام برای انتقام و پایان رساندن ماموریت نیمه‌تمام سردار سلیمانی آماده باشند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه مرحله اول انتقام از خون سردار سلیمانی پاکسازی منطقه از حضور آمریکایی‌هاست، گفت: آمریکایی و دستگاه استکبار باید بدانند که جایگاهی در منطقه ندارند و نه‌تنها با خفت و خواری از افغانستان خارج شدند که از ثمره خون همین شهدای ۱۳ دی‌ماه است بلکه مجبور هستند از منطقه خارج شوند وگرنه گورستانشان خواهد بود.

سردار نقدی عنوان کرد: مردم عراق افرادی شرافتمند و باعزتی هستند و به دنبال استقلال خودشان هستند و قبول نمی‌کنند که آمریکا آنجا را اشغال کرده باشد و با هر قیمتی که شده آنها را بیرون خواهند انداخت و رژیم صهیونیستی نیز همین کار را باید انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه حضور سردار سلیمانی در منطقه دستاوردهای فراوانی داشته است، گفت: یکی از ثمره‌های سردار سلیمانی در رزمایش بزرگ مبارزه با داعش، پرورش نیروهای قدرتمند زمینی برای مقابله است.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عنوان کرد: نیروهای مقامت بعد از حضور داعش ده‌ها برابر قوی‌تر از قبل هستند؛ ورزیده و سختی‌کشیده و آماده هستند.

نیروی زمینی ارتش رژیم صهیونیستی عددی در مقابل رزمندگان ما نیستند

سردار نقدی تاکید کرد: امروز نیروی زمینی مقاومت بدون احتساب بسیج، ارتش، سپاه، انتظامی و نیروهای مسلح چندین برابر از نیروی زمینی ارتش رژیم صهیونیستی قوی‌تر هستند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه نیروی زمینی ارتش رژیم صهیونیستی عددی در مقابل رزمندگان ما نیستند، گفت: امروز میراث مقاوت را شهید سلیمانی با جهاد قهرمانانه خود بر جای گذاشته است.

سردار نقدی با اشاره به اینکه رهبر عزیزمان نابودی رژیم صهیونیستی را وعده داده‌اند، مطرح کرد: ما از اماممان وعده‌ای که عملی نشده را نشنیده‌ایم و همه باید خودمان را آماده کنیم و مشکلات کشور را با اخلاص سلیمانی‌وار حل کنیم.

وی با تاکید بر اینکه اگر قطره‌ای از اخلاص سردار سلیمانی در اتاق کار بیفتد گره کار مردم باز می‌شود، تصریح کرد: نباید خودمان را سرگرم مسائل کوچک کنیم. اهداف و آرمان ما بالاتر است و گره‌های زندگی مردم را باید با راهرویی این شهدا باز کنیم و آماده کارهای بزرگ باشیم.

تشییع پیکر مطهر شهدای گمنام در هرمزگان

یکی دیگر از برکات عظیم ایام شهادت بی‌بی دو عالم حضرت فاطمه زهرا(س) و ایام شهادت سردار دل‌ها، ورود پرخیر و برکت پیکر مطهر سه شهید گمنام دوران دفاع مقدس در هرمزگان است.

پیکر مطهر این سه شهید گمنام صبح روز یکشنبه ۱۲ دی‌ماه ۱۴۰۰ از طریق فرودگاه بین‌المللی شهدای پرواز ۶۵۵ بندرعباس وارد هرمزگان شد. پیکرهای مطهر این شهیدان دفاع مقدس هم‌زمان با ایام فاطمیه(س) در قالب کاروان‌های شهدا در مناطق مختلف استان هرمزگان در حال تشییع شدن است.

آیین تشییع  پیکر مطهر این سه شهید گمنام فردا پنجشنبه ۱۶ دی‌ماه۱۴۰۰ ساعت ۹ صبح از پارک شهید دباغیان تا مسجد جامع بندرعباس بر روی شانه‌های ملت شهیدپرور، یادگاران ۸ سال دفاع مقدس و هم‌رزمان این شهدا برگزار می‌‌شود.

پیکر دو شهید گمنام، ۲۱ساله و ۲۴ساله از منطقه عملیاتی شرق دجله مربوط به عملیات بدر و یک شهید گمنام ۱۷ساله از منطقه عملیاتی شلمچه در عملیات کربلای ۵ تفحص شده است.

اکنون ۱۹۲ شهید گمنام دفاع مقدس در نقاط مختلف استان هرمزگان تدفین شده‌اند که با حضور پیکر این ۳ شهید در ایام فاطمیه(س) دی‌ماه ۱۴۰۰، مجموع شهدای گمنام تدفین شده در این استان به ۱۹۵ شهید افزوده می‌شود.

بیستمین مرحله از رزمایش مواسات و همدلی در هرمزگان

بیستمین مرحله از رزمایش مواسات و همدلی در هرمزگان عصر گذشته با حضور سردار محمد زهرایی رئیس بسیج سازندگی سپاه و سردار اباذر سالاری فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان در بندرعباس و به یاد حاج قاسم و با نیت حضرت زهرای مرضیه آغاز شد.

سردار زهرایی: سپاه دست قدرتمند ملت ایران در عرصه مواجهه با زورگویان است

سردار محمد زهرایی در مراسم نمادین آغاز این رزمایش با گرامیداشت یاد و خاطره شهید سلیمانی و دیگر شهدای مقاومت، عنوان کرد: سپاه دست قدرتمند ملت ایران در عرصه مواجهه با زورگویان خارجی و یار و همراه مردم عزیز کشورمان در میدان‌های مختلف خدمت است و به این کارکرد خویش می‌بالد.

وی دست بریده حاج قاسم سلیمانی در شب ترور ناجوانمردانه او در فرودگاه بغداد را نماد و نشانه‌ای از دست یاریگر و خدمت‌گر در جامعه اسلامی دانست و عنوان کرد: دست او به مانند دست ارباب خویش حضرت ابالفضل العباس (ع) سال‌ها در خدمت عزت و اعتلا و امنیت جامعه اسلامی بود و در نهایت نیز در این راه فدا شد و به آرزوی دیرینه خویش رسید.

رئیس سازمان بسیج سازندگی بیان داشت: این مرحله از رزمایش مواسات و همدلی در هرمزگان شامل ۶۰۰ جهیزیه برای زوج‌های جوان و ۳۰ هزار بسته معیشتی برای توزیع میان نیازمندان است و همت بلند سپاه امام سجاد (ع) در تداوم این رزمایش‌های مومنانه در جهت تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی نشانه حضور در صحنه خدمتگزاری به مردم است.

انتهای پیام/3264/ ق


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا