اخبار ورزشی

کلوپ؛ مرد معمولی با یک تیم غیرمعمولی

کلوپ؛ مرد معمولی با یک تیم غیرمعمولی

به گزارش خبرگزاری recive؛ هیچ کسی حال و روز لیورپول را به زیبایی فردوسی وصف نکرد: بسی رنج بردم در این سال سی…
رنج های لیورپولی ها بعد از سه دهه تمام شد و حالا همه در اندیشه اضافه کردن ویترین های جدید برای تالار افتخارات باشگاه هستند تا جام های جدید جایی برای نشستن داشته باشند؛ ویترین هایی که روزی فقط بار اضافه برای نیروی خدماتی سالن به خاطر تمیز کردنش بودند!
اگر تاثیرگذاری بازیکنان چون صلاح، هندرسون، آلیسون، مانه، فن دایک و … کنار بگذاریم مهم ترین نام تاثیرگذار در سرمستی این روزهای آنفیلدی ها یک آقای معمولی است؛ یورگن کلوپ!
مرد آلمانی که از وستفالن راهی آنفیلد شد تا رویاهای تیم معمولی که فقط به قهرمانی اروپا و قهرمانی سه دهه قبل خود می نازید را واقعیت ببخشد. کلوپ موفق شد لیورپول را که هر سال با شعار “فصل بعد” به خود امید می داد را دوباره به یکی از غول های اروپا تبدیل کند. زمانی که این سرمربی روی نیمکت نشست جمله از شک و تردید باید به یقین برسیم را گفت اما هواداران زخم خورده نه باورش کردند و نه به آن دل بستند.
کلوپ به خوبی می دانست که اولین قدم برای بازگشت شکوه لیورپول خودباوری و ایمان است و به بهترین شکل ممکن آن را در قلب و روح بازیکنان و هوادارانش گنجاند. همه به خوبی می دانند که لیورپول در زمان آغاز عصر کلوپ یک تیم افسرده و البته ورشکسته بود که به هرچه می خواست نمی رسید!
او با ادواردز تیم خوبی را تشکیل دادند و در قدم اول از هرگونه خرید اضافه و عجولانه دوری کردند تا به آن چه می خواهند برسند. نحوه رفتار او با بازیکنان، هواداران و حتی رقبا نیز یک کلاس درس برای تمام مربیان با هرسطحی است و حالا آقای معمولی تا ۲۰۲۶ در آنفیلد می ماند تا با ۱۱ سال حضور در این تیم روزها بهتری را برای قرمزپوشان بسازد. او در ۶ سال حضورش در لیورپول به ۸ فینال رسید و می تواند این آمار را رویایی تر کند.
کلوپ اولین مربی است که در یک فصل به فینال لیگ کاپ انگلیس، جام حذفی انگلیس و لیگ قهرمانان اروپا می رسد!
۲۵۳۲۵۱

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا