سمنان

کلاهبرداری یک میلیارد و هشتصد و هشتاد میلیون ریالی با ترفند اجاره کارت بانکی در سمنان

کلاهبرداری یک میلیارد و هشتصد و هشتاد میلیون ریالی با ترفند اجاره کارت بانکی در سمنان

ب️ه گزارش خبرگزاری recive استان سمنان ،سرهنگ” محمد رضا فداییان” در گفتگویی؛ در تشریح این خبر گفت: یکی از شهروندان با در دست داشتن مرجوعه قضایی به پلیس فتا مراجعه و اظهار داشت که مبلغ یک میلیارد و سیصد و هشتاد میلیون ریال از حساب ایشان کسر شده است. لذا با عنایت به اهمیت موضوع، پرونده ای در این خصوص تشکیل و رسیدگی به آن در دستور کار کارآگاهان پلیس فتا قرار گرفت.

️وی افزود : در تحقیقات و بررسی های انجام شده توسط کارشناسان آزمایشگاه فارنزیک پلیس فتا، مشخص شد تلفن همراه شاکی به نوعی بد افزار بسیار مخرب آلوده شده و متهم یا متهمان از طریق زمان دسترسی کامل به سامانه های بانکی ایشان، به چند فقره برداشت غیرمجاز، در مجموع مبلغ یک میلیارد و سیصد و هشتاد میلیون ریال از حساب های وی برداشت کردند. لذا اقدامات فنی و تخصصی لازم جهت ردیابی وجوه کسر شده، انجام و حساب های مقصد کشف و بلافاصله نسبت به مسدود سازی آنها اقدام شد که در نتیجه آن ،بخشی از وجوه مسروقه به حساب شاکی عودت داده شد و روند بررسی پرونده به منظور ردیابی مابقی مبالغ نیز ادامه پیدا کرده و محرز شد متهم یا متهمان از طریق صرافی های غیرمجاز اقدام به خرید رمز ارز نموده اند . لذا با مشخص شدن هویت صاحب حساب مقصد ، متهم به پلیس فتا احضار شد.

️این مقام انتظامی بیان داشت متهم پس از حضور در پلیس فتا، ابتدا منکر بزه ارتکابی گردیده و سعی در فریب کارشناسان این پلیس را داشت لیکن پس از مواجهه با مستندات و ادله دیجیتال غیرقابل انکار جمع آوری شده توسط کارآگاهان پلیس فتا، لب به اعتراف گشود و بیان داشت چندی پیش به منظور تامین مخارج تحصیل خود ،در فضای مجازی با فردی به جهت همکاری و بازاریابی آشنا شدم و ایشان نیز با دادن وعده های فریبنده و پرداخت مبالغی به صورت هفتگی اعتماد بنده را جلب کرده و پس از مدتی با این بهانه که به دلیل انجام تراکنش های زیاد، نیاز به دسترسی به حساب های بانکی بنده وجود دارد مرا اغفال نموده و رمز اینترنت بانک بنده را در اختیار گرفت و من از کلاهبرداری و فعالیت‌های غیرقانونی ایشان بی اطلاع بودم. با اخذ اطلاعات اظهارات متهم پرونده تکمیل و منظور ادامه سیر مراحل دادرسی به دادسرا ارسال شد.

️سرهنگ فدائیان ادامه داد: شهروندان گرامی باید توجه داشته باشند که اجاره دادن کارتهای بانکی به سایرین در قانون جرم انگاری شده و مجازات متناسب با آن نیز در نظر گرفته شده است. لذا همشهریان عزیز باید توجه داشته باشند که مجرمان سایبری از هر فرصتی برای سوءاستفاده و کلاهبرداری از کاربران فضای مجازی استفاده می کنند و لازم است کلیه فعالان فضای سایبری نسبت به مطالعه و افزایش آگاهی خود اقدام کنند تا از مخاطرات این فضا در امان بمانند .

️رئیس پلیس فتای استان سمنان در انتها از عموم مردم خواست در صورت مواجه شدن با موارد مشکوک و مجرمانه مراتب را از طریق سامانه فوریت های سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ و یا سایت پلیس فتا به آدرس اینترنتی www.cyberpolice.ir گزارش نمایند.

46

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا