اجتماعی

کلاهبرداری عجیب با وعده چمدان 2 میلیون دلاری

کلاهبرداری عجیب با وعده چمدان 2 میلیون دلاری

او به مأموران گفت: شخصی از طریق اینستاگرام به اکانت من پیام داد و ادعا کرد به بیماری سرطان مبتلاست و روش‌های مختلف درمانی درباره او جواب نداده و تا چند ماه دیگر فوت می‌کند. این فرد گفت به‌دلیل اینکه همسرش که مدتی قبل فوت شده، اهل ایران بوده، او تصمیم گرفته یک چمدان دلار به مبلغ دو میلیون دلار را برای توزیع بین نیازمندان به ایران ارسال کند.

شاکی در ادامه توضیح داد: فرد ناشناس بعد از اینکه داستان زندگی‌اش را برایم تعریف کرد، با بیان اینکه به‌علت محدودیت‌های بانکی، امکان انتقال دلارها به‌صورت حساب به حساب را ندارد، گفت می‌خواهد چمدان را با پست ویژه از طریق یکی از کشورهای همسایه ارسال کند و دنبال فردی می‌گردد که برای تحویل‌گرفتن چمدان مطمئن باشد و به ‌همین‌ دلیل از من درخواست کمک دارد. آن شخص با تهیه تصاویری از جعبه حاوی ارز و ارسال آنها برای من اعتمادم را جلب کرد و من قبول کردم با او همکاری کنم. آن فرد در چند مرحله به بهانه‌های مختلف نظیر جریمه، عوارض و مالیات گمرکی، مهروموم‌کردن جعبه و… مبلغ 500 میلیون ریال و همچنین معادل مبلغ یک‌میلیاردو 670 میلیون ریال ارز از من گرفت و بعد از آن منتظر ماندم تا چمدان دو میلیون دلاری به‌ دستم برسد و مبالغی را که هزینه کرده‌ام از آن بردارم اما هرچه منتظر ماندم نه از چمدان خبری شد و نه از آن شخص که درخواست کمک کرده بود.
کارشناسان پلیس فتا بعد از شنیدن توضیحات مال‌باخته، با انجام اقدامات اطلاعاتی فنی پیچیده فهمیدند متهم برخلاف ادعایش خارجی نیست، بلکه ساکن یکی از استان‌های مرکزی ایران است و این نقشه را برای انجام کلاهبرداری طراحی کرده است. در ادامه با هماهنگی مقام قضائی تیمی از کارآگاهان پلیس به استان محل سکونت متهم اعزام شدند و با 72 ساعت اقدامات فنی و پلیسی و تحقیقات میدانی، متهم را شناسایی و دستگیر کردند.
متهم که از شناسایی و دستگیرشدنش غافلگیر شده بود، پس از انتقال به پلیس فتا در بازجویی مأموران ابتدا منکر هرگونه کلاهبرداری شد اما پس از مواجه‌شدن با ادله و مستندات پلیسی به جرم خود اعتراف کرد. متهم سپس به مرجع قضائی معرفی شد تا تحقیقات از او کامل شود.
سرهنگ علی کسانی، رئیس پلیس فتای استان کرمانشاه، با تأیید این خبر به کاربران هشدار داد: در همه روش‌ها کلاهبرداران پس از جلب اعتماد کاربران می‌گویند برای دریافت جایزه یا سهم‌بردن از ارث یا دریافت مبلغ خیریه باید مبالغی تحت عنوان هزینه مالیاتی، بانکی و… پرداخت شود؛ بنابراین کاربران باید از اعتماد بی‌جا خودداری کرده و از پاسخ‌گویی به تماس‌‎ها، ایمیل‌ها و هرگونه ارتباط مجازی افراد ناشناس و مشکوک خودداری کنند و از واریز وجه و دراختیارگذاشتن اطلاعات بانکی خود برای افراد غیر بپرهیزند.

23302

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا