سمنان

کشور چطور از خودکفایی در تولید گوشت به واردات رسید؟

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی مطیعی، نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان صبح امروز در دیداری به مناسبت روز ملی روستا و عشایر اظهار کرد: بحث روستا و عشایر در مقوله اقتصاد مقاومتی بسیار دارای اهمیت بوده و به‌واقع می‌توان گفت روستا محل تحقق اقتصاد مقاومتی است.

او تصریح کرد: بحث اقتصاد مقاومتی و همچنین توجه به روستاها مورد تأکید رئیس‌جمهوری قرار دارد و به‌صورت جد پیگیری می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان اضافه کرد: ما در بحث تولید گوشت به سمت خودکفایی در حال حرکت بودیم که بحث کمبود نهاده‌های دامی باعث شد تا در سال‌های گذشته حتی شاهد واردات گوشت باشیم.

مطیعی گفت: نگاه به تولید داخل بحثی است که مورد عنایت مقام معظم رهبری نیز قرار دارد و روستاییان در این مهم نقش تأثیرگذاری دارند.

او بیان کرد: اهمیت کار روستا و عشایر در بحث تولیدات کشور بسیار روشن و تأثیرگذار است. امکانات شهری باید در روستاها نیز استقرار یابد، اما لازم است برای رسیدن به بهره‌وری اقتصادی و دستیابی به کار و تولید، پیوست فرهنگی داشته باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان بیان کرد: در کنار ارائه خدمات در روستاها همچون استقرار واحدهای بومگردی، در روستاها برای اشتغال‌زایی نیاز به تولید و طرح‌های منتهی به اشتغال‌زایی و تولید داریم.

مطیعی اضافه کرد: مردم همواره طعم شیرین خدمات جهاد سازندگی را به خاطر دارند و امیدواریم دولت بتواند با احیای جهاد سازندگی، این حلاوت را دوچندان کند.

او تصریح کرد: ما امروز شاهدیم سرمایه و اعتبار برای خانه‌سازی و ویلاسازی به سمت روستاها سرازیر می‌شود؛ اما به سمت تولید هدایت نمی‌شود که برای جلوگیری از هدر دادن سرمایه، نیاز است تا سرمایه و اعتبار به سمت تولید نیز هدایت شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان تصریح کرد: در بحث تولیدات کشاورزی در روستاها، برای جلوگیری از هدر رفت انرژی، سرمایه و محصول، اولویت‌بندی کشت توسط سازمان متولی امر انجام شود.

مطیعی گفت: کشت گلخانه‌ای و توسعه سامانه‌های نوین آبیاری در روستاها مورد توجه قرار گیرد. استاندار سمنان نیز به‌صورت میدانی پای کار بوده و مشکلات استان از جمله روستاها و همچنین بحث آب را پیگیری می‌کنند که جای تقدیر دارد.

انتهای پیام/74001/م/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا