کرمان

کشف ۶ هزار و ۱۲۴ تن کالای احتکاری در کرمان

کشف ۶ هزار و ۱۲۴ تن کالای احتکاری در کرمان

به گزارش خبرگزاری recive؛ دادخدا سالاری دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان در تشریح این خبر اظهار کرد: ارزش ریالی کالاهای احتکاری کشف شده در استان کرمان ۶۴۴ میلیارد ریال بوده و در این رابطه ۱۸ متهم نیز تحت تعقیب قرار گرفته‌اند.
وی با اشاره به دغدغه‌های مدعی‌العموم در راستای امنیت اقتصادی مردم و برخورد با اخلالگران نظام اقتصادی، گفت: در این راستا سربازان گمنام امام زمان (عج) و نیروی انتظامی ۴۸۵ تن روغن، ۷۰۰ تن نهادهای دامی، ۱۳ تن آرد یارانه‌ای، ۲ تن شیرخشک و ۵ تن برنج یارانه‌ای کشف کرده‌اند.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان به اقدامات مقابله‌ای در راستای مبارزه با احتکار اشاره کرد و ادامه داد: سازمان اطلاعات سپاه نیز ۸۸۹ تن روغن، ۱۲ تن آرد یارانه‌ای، ۴ هزار تن نهادهای دامی، ۱۴ تن برنج یارانه‌ای و ۴ تن شکر یارانه‌ای را با صدور دستورات قضایی کشف کرده است.
سالاری عنوان کرد: کالاهای احتکاری مکشوفه از سوی سازمان‌های نظارتی، بلافاصله پس از کشف و با صدور احکام قضایی با قیمت مصوب در بازار توزیع شده است تا از کمبود این موارد در بازار جلوگیری شود.
وی با اشاره به اینکه سازمان‌های نظارتی در حوزه اصناف از جمله تعزیرات حکومتی باید با جدیت بیشتری به اجرای ماموریت‌های خود در برهه حساس کنونی بپردازند، تاکید کرد: دستگاه قضایی با هرگونه سوء استفاده از حقوق عمومی از جمله در حوزه بازار با جدیت و قاطعیت برخورد کرده و اجازه نخواهد داد تعداد معدودی از افراد آرامش اقتصادی بازار را بر هم زده و موجب سلب آرامش عمومی شوند.
46

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا