اجتماعی

کشف یک عارضه جدید در مبتلایان به سرطان

کشف یک عارضه جدید در مبتلایان به سرطان

گروهی از متخصصان در دانمارک بر اساس مطالعات خود اظهار داشتند: علاوه بر اینکه تشخیص سرطان با افزایش خطر ابتلا به دیابت مرتبط است. همچنین انواع خاصی از سرطان بیشتر با افزایش خطر ابتلا به دیابت همراه است.

سرطان عامل اصلی مرگ و میر در دانمارک است که نزدیک به ۶ میلیون نفر جمعیت دارد. تنها در سال ۲۰۱۹، بیش از ۴۵ هزار مورد سرطان تشخیص داده شده است. یک مطالعه جدید نشان داد که بیماران سرطانی در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به دیابت هستند.

این مطالعه در مجله «’Diabetes Care’» منتشر شد.
در نتیجه همکاری بین محققان مرکز دیابت Steno کپنهاگ، Rigshospitalet و گروه تغذیه و ورزش در دانشگاه کپنهاگ، یک مطالعه جدید کشف کرد که تشخیص سرطان با افزایش خطر ابتلا به دیابت مرتبط است.
انواع خاصی از سرطان بیشتر از سایرین این خطر را افزایش می‌دهند. «لیکه سایلو» محقق دانشگاه کپنهاگ می‌گوید: «مطالعه ما نشان می‌دهد که اگر فردی تحت تأثیر سرطان‌های ریه، پانکراس، سینه، مغز، مجاری ادراری یا رحم قرار گیرد، خطر ابتلا به دیابت افزایش می‌یابد».

این مطالعه همچنین نشان می‌دهد افرادی که سرطان و متعاقباً دیابت تشخیص داده می‌شوند، معمولاً به اندازه بیمارانی که در هنگام ابتلا به سرطان به دیابت مبتلا نمی‌شوند، عمر نمی‌کنند.

بیشتر بخوانید:

افزایش غیر قابل کنترل سرطان‌ها در دو دهه دیگر/ ابتلا به این ۱۰ سرطان‌ به دلیل مصرف دخانیات

راه‌های پیشگیری از سرطان شایع زنان چیست؟

47231

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا