سمنان

کشت 300هکتار گیاه دارویی در میامی

کشت 300هکتار گیاه دارویی در میامی

به گزارش خبرگزاری recive استان سمنان ،ابراهیم صادقی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان میامی اظهار کرد: شهرستان میامی دارای 550 هزار هکتار عرصه منابع طبیعی مراتع داردو به همین منظور و در راستای حفظ و تقویت پوشش گیاهی مراتع شهرستان ، اجرای پویش های بذرکاری و نهال کاری از اولویتهای این شهرستان می باشد.

صادقی هدف از کشت بذر (بادام‌کوهی) را تقویت پوشش گیاهی و دلیل کشت بذرهای انتخابی را مقاوم بودن آنها دربرابر کم آبی دانست .

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان میامی در ادامه از کشت 300هکتار گیاه دارویی باریجه ، وشفق در مراتع این شهرستان خبر داد و خاطرنشان کرد: این میزان کشت در مراتع روستا یی به صورت مشارکتی با هدف اصلاح و احیاء مراتع و تقویت بهره برداران و روستائیان از نظر اقتصادی انجام می شود.

وی با بیان اینکه بذر کشت شده در مراتع فوق توسط اداره منابع طبیعی و آبخیزداری تامین شده بود، اظهار کرد: حدود دو تا سه سال این میزان سطح زیرکشت مرتعی به صورت قرق بوده و سپس بهره برداری آن بر عهده روستائیان بهره برداران مرتع گذاشته می‌شود.

به گفته رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان میامی از اقدامات اساسی حفظ خاک و توسعه پوشش گیاهی مشارکت تمام اقشار جامعه است که این امر مستلزم فرهنگسازی و افزایش آگاهی جامعه است.

48

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا