کرمان

کرمان در تکاپوی برگزاری دومین سالگرد شهادت «حاج‌قاسم»/مردم و جوانان محور برنامه‌ها می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، جلسه هماهنگی برگزاری دومین سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی در حالی شامگاه امشب در سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری برگزار شد که واگذاری برنامه‌های حاج قاسم به مردم و به‌ویژه جوانان مورد تاکید قرار گرفت.

سیاست‌ها و راهبردهای دومین سالگرد شهادت سردار دل‌ها

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان اظهار داشت: هر هفته جلسه کمیته شهرستان‌های ستاد هماهنگی ترویج مکتب سپهد شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار می‌شود و شهرستان‌ها منطقه‌بندی شده‌اند و از طریق ویدیوکنفرانس با مدیران در ارتباط هستیم.

محمدصادق بصیری ادامه داد: سه‌ویژه برنامه به مناسبت دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی در کرمان، گلباف و رابر برگزار می‌شود و این در حالی‌ست که مستندسازی‌ها نیز آغاز شده است.

وی اضافه کرد: شهید سلیمانی، بزرگِ الهی‌ست و نیازی به بزرگداشت ما ندارد و هدف از برگزاری برنامه‌ها بزرگداشت معارف، آرمان‌ها، ارزش‌ها، دستاوردهای بزرگ دفاع مقدس و مقاومت و مکتب حاج قاسم است.

مسؤول کمیته شهرستان‌های ستاد هماهنگی ترویج مکتب سپهد شهید حاج قاسم سلیمانی ادامه داد: راهبردهای برنامه‌های سالگرد شهید سلیمانی شامل تدوین نقش امام راحل در ترتیب فرزندان رشید، شجاع، قوی و ولایتمداری چون سردار سلیمانی و راهبری و هدایت راهبردی رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیروزی‌های گسترده جبهه مقاومت است.

بصیری از تشریح نقش حماسه دفاع مقدس در شکل‌گیری مقاومت و ایستادگی در برابر متجاوزان و تربیت فرماندهان شجاع و تدوین نقش سردار در استمرار پیروزی‌های جبهه مقاومت به عنوان دیگر راهبردهای برنامه‌های سالگرد شهید سلیمانی نام برد.

وی ابراز داشت: تبیین آثار گسترده و عمیق شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی مهندس در انسجام جهان اسلام، تبیین نقش در بصیرت‌افزایی و همدلی اقشار و ادیان مختلف، روحیه ولایتمداری، تبیین سبک زندگی سردار سلیامی و تدوین نقش سردار سلیمانی در اقتدار ملی و جبهه مقاومت از جمله راهبردهای برنامه‌های سالگرد شهید سلیمانی است.

بصیری از سیاست‌های اجرایی برنامه‌های دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی سخن به میان آورد و ادامه داد: گرامیداشت روز مقاومت، لزوم توجه و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برنامه‌ها، جلوگیری از برنامه‌هایی که موجب اختلاف و تجزیه محور مقاومت می‌شود ازجمله این برنامه‌هاست.

وی اظهار داشت: نشست‌های علمی پژوهشی، برنامه‌های فرهنگی هنری، بهره‌گیری از ظرفیت رسانه و فضای مجازی، طراحی برنامه‌ریزی بزرگداشت شهدا با محوریت سردار سلیمانی از دیگر برنامه‌هاست و باید از برنامه‌های تکراری و سطح پایین اجتناب کرد و نهایت صرفه‌جویی در هزینه‌ها در نظر گرفته شود.

فاطمیون برای بزرگداشت سردار دل‌ها گردهم می‌آیند

در عین حال سید ابراهیم یزدی‌زاده دبیر کمیته شهرستان‌های ستاد هماهنگی ترویج مکتب سپهد شهید حاج قاسم سلیمانی از برگزاری ویژه‌برنامه‌ها و اجتماع فاطمیون به‌مناسبت دومین سالگرد شهادت سردار دل‌ها در بردسیر، رفسنجان و کرمان خبر داد.

چه برنامه‌هایی برای دومین سالگرد شهادت حاج قاسم برگزار می‌شود؟

همچنین معاون هماهنگ‌کننده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به تشکیل ستاد دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی به فرماندهی سردار سلامی فرمانده سپاه پاسداران در تهران اظهار کرد: برنامه‌های گلزار شهدا از 9 تا 17 دی ماه در سه نوبت، دعای ندبه با حضور مداح کشوری، ویژه‌برنامه ساعت شهادت و یادواره شهدای تشییع برگزار می‌شود.

زمانی ابراز داشت: در بیت الزهرا (س) حاج قاسم نیز برنامه‌هایی به‌مدت 20 شب در دهه اول و دوم فاطمیه برگزار می‌شود و برنامه‌های نخبگانی، برنامه‌های محوری در شهرستان‌ها، گردهمایی عشایر در رابر، یادواره شهدای عشایر در شهرستان کهنوج، یادواره شهدای مدافع حرم در رفسنجان و اجتماع فاطمیون در رفسنجان برگزار می‌شود.

وی همچنین از برگزاری ویژه‌برنامه سالگرد شهید پورجعفری در گلبافت، برنامه‌های مردمی، یادواره خانگی شهدا، یادواره‌های محله‌ای شهدا و حسینیه سیار به مناسبت دومین سالگرد شهید سلیمانی خبر داد.

زمانی تصریح کرد: با توجه به اینکه شرایط کرونایی بهتر شده است، احتمال می‌دهیم زوار زیادی برای دومین سالگرد شهادت شهید سلیمانی به کرمان بیایند بنابراین ستادهای اسکان و هماهنگی موکب‌ها در کرمان راه‌اندازی شده است.

وی با تاکید بر این نکته که ساخت تندیس سردار شهید سلیمانی از سوی بنیاد شهید سلیمانی ممنوع شده است، ادامه داد: برای نامگذاری‌ها و ساخت تندیس باید مکاتبه انجام شود و مجوز لازم دریافت کنند.

برنامه‌های حاج قاسم را به جوانان بسپارید

نماینده بنیاد شهید سلیمانی در استان کرمان هم در سخنانی بر مردمی‌بودن برنامه‌ها دومین سالگرد شهادت تاکید کرد و افزود: ما باید به الگوسازی برای نسل جوان توجه کنیم، بنابراین برنامه‌های شهید سلیمانی را به جوانان بسپارید و در برنامه‌های حاج قاسم ذائقه جوانان و نوجوانان در نظر گرفته شود.

علیرضا منظری‌توکلی بیان داشت: در مدارس برنامه‌های جذاب با عنوان شهید سلیمانی برگزار شود زیرا بیشترین تاثیر را بر روی دانش‌آموزان می‌گذارد و برنامه‌هایی برگزار شود که به وحدت بین مسلمانان کمک می‌کند.

قدر کارهای مردمی برای حاج قاسم را بدانیم

در عین حال حجت‌الاسلام حقانی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان نیز با اشاره به دغدغه مقام معظم رهبری در زمینه مردمی‌سازی برنامه‌های سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی تصریح کرد: مردم باید این دغدغه را پیدا کنند که برای حاج قاسم یک اتفاقی را رقم بزنند و ما نیز باید کارهای مردمی را ارزشمند بدانیم.

علی بابایی فرماندار کرمان نیز در سخنانی خواستار این شد که برنامه‌های سالگرد شهادت حاج قاسم با هماهنگی انجام و از موازی‌کاری‌ها جلوگیری شود.

هیچ مجوزی برای ساخت تندیس حاج قاسم نداده‌ایم

همچنین مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان بیان داشت: هیچ مجوزی برای ساخت تندیس سردار سلیمانی در استان کرمان نداده‌ایم اما این اتفاق در شهرستان‌های مختلف افتاده و عواقبی هم داشته است و نامگذاری‌های مرتبط با حاج قاسم هم خارج از روال انجام می‌شود در حالی که باید مجوزهای لازم اخذ شود.

علیزاده ابراز داشت: حدود 68 برنامه اصلی در کمیته فرهنگی و هنری ستاد هماهنگی ترویج مکتب سپهد شهید حاج قاسم سلیمانی داریم و فراخوان دومین جشنواره سراسری مطبوعات سردار آسمانی اعلام می‌شود.

وی با بیان اینکه سرود بچه‌های مسجد سردار آسمانی و جشنواره ملی تئاتر سردار آسمانی از دیگر برنامه‌هاست، خاطرنشان کرد: جشنواره تئاتر از برنامه‌های تاثیرگذار، فاخر و حائز اهمیت است و سال گذشته آثاری از همه استان‌ها در این جشنواره داشتیم.

سردار سلیمانی یک‌بار دیگر از آرمان‌های انقلاب پرده‌برداری کرد

در همین حال استاندار کرمان برگزاری آیین سالروز شهید سلیمانی را فرصتی برای بازبینی در مسائل موجود با دیدگاه شهید سلیمانی خواند و اضافه کرد: نباید اینگونه باشد که برخی از دیدگاه‌های ما عکس مولفه‌های شهید سلیمانی باشد.

علی زینی‌وند خواستار برگزاری جلسات تبیینی بین نخبگان و مدیران برای تبیین مولفه‌های مکتب سلیمانی شد و بیان داشت: سردار سلیمانی جوانانی را جذب کرد که شاید ظاهر موجهی نداشته باشند و شاید یک جوان دنبال شجاعت و یکی دیگر دنبال رفاقت و دوستی و جوان دیگری دوستدار شب‌زنده‌داری و عبادت داشته باشد که همه این موارد را می‌توانیم در مکتب شهید سلیمانی  ببینیم.

وی تصریح کرد: سردار سلیمانی یک بار دیگر از مولفه‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی پرده‌برداری کرد و مولفه‌های واقعی انقلاب را بعد از شهادتش به نمایش گذاشت.

استاندار کرمان با تاکید بر این باید در بُعد بین‌المللی به مکتب سلیمانی پرداخته شود، گفت: سردار سلیمانی جمهوری اسلامی را تا دل دنیا بُرد و ما وارثان این از جان‌گذشتگی و تکه‌تکه شدن حاج قاسم هستیم و باید آن را پاس بداریم و نه اینکه آن را ضایع کنیم.

زینی‌وند همچنین این موضوع را مورد تاکید قرار داد که شوراهای اسلامی در نامگذاری‌های مرتبط با شهید سلیمانی با ستاد و بنیاد شهید سلیمانی هماهنگی‌های لازم را داشته باشند و تصریح کرد: باید از بی‌سلیقگی‌ها پرهیز کرد و کارها با سلیقه و تصمیم‌گیری‌ها با عقلانیت باشد.

حاج قاسم دست‌یافتنی است

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان نیز در سخنانی اظهار داشت: در بحث ساختاری به بهترین وجه برای سالگرد شهادت شهید سلیمانی برنامه‌ریزی کرده‌اند و کار را پیش می‌برند.

حجت‌الاسلام و المسلین حسن علیدادی‌سلیمانی ابراز کرد: سالگردهای شهید سلیمانی در واقع تکریم و تجلیل از شهادت، جهاد و مقاومت به‌محوریت شخصیتی است که 40 سال در سنگر جهاد و دفاع از ارزش‌های اسلامی ایستاد و برای روز شهادتش لحظه‌شماری می‌کرد.

وی ادامه داد: مکتب سلیمانی نیاز به‌تبیین در ابعاد مختلف دارد و هر فردی که بخواهد از این مکتب و روش بخواهد استفاده کند متناسب با ذائقه‌اش خود را با این مکتب آشنا کند و سپس آرام آرام جذب این مکتب در دیگر حوزه‌ها شود.

امام جمعه کرمان تصریح کرد: شهید سلیمانی دست‌پروده انقلاب اسلامی و دست‌یافتنی است و افراد می‌توانند، مکتب سلیمانی را الگو قرار دهند و در این مکتب ورود کنند و در نتیجه باید تربیت اتفاق بیفتد، تربیتی که حاج قاسم در 40 سال جهاد برای آن تلاش کرد و به تربیت به‌تمام معنای اسلامی در قالب انسان شایسته‌ای مانند سلیمانی رسید و رسانه‌ها در این زمینه نقش اساسی دارند.

انتهای پیام/80019


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا