اجتماعی

کاهش ۷ درصدی جرایم در تهران/ کشف بیش از ۲۰ تن مواد مخدر در پایتخت

کاهش ۷ درصدی جرایم در تهران/ کشف بیش از ۲۰ تن مواد مخدر در پایتخت

سردار حسین رحیمی صبح امروز در رزمایش اقتدار نوروزی پلیس تهران گفت: کار پلیس در ابتدای هر سال با فرمان فرماندهی انتظامی کل کشور آغاز می‌شود، سال گذشته سال پرتلاشی بر ناجا بود.

وی افزود: مأموران انتظامی بعد از مدافعان سلامت نقش محوری را در مهار کرونا داشتند؛ امنیت انتخابات یکی از مهم‌ترین رخدادهای سال ۱۴۰۰ برای فرماندهی انتظامی تهران بزرگ بود.

رحیمی با اشاره به کشف جرم در سال ۱۴۰۰ بیان کرد: در حوزه مبارزه با سرقت کشف ۷۴ درصدی جرایم را در سال گذشته داشتیم.

رئیس پلیس پایتخت گفت: با اجرای طرح‌های پی در پی توانستیم جرایم سازمان یافته را در تهران به رغم فعالیت مجرمین سابقه دار از بین برده‌ایم.

وی گفت: ۲ هزار و ۱۷۸ باند سرقت، قاچاقی کالا و مواد مخدر در سال ۱۴۰۰ منهدم شده است.

رحیمی بیان کرد: خدمات انتظامی به بیش از ۴ میلیون نفر که مراکز انتظامی مراجعه کرده بودند، ارائه داده شده است.

فرمانده انتظامی پایتخت گفت: بالغ بر یک میلیون و ۲۰۶ هزار پرونده یعنی روزانه ۳ هزار و ۳۱۶ پرونده در یگان‌های مختلف پلیس در تهران بزرگ تشکیل و به مراجع قضائی ارسال شده است.

وی تصریح کرد: بیش از ۸۶ درصد مراجعین به کلانتری‌ها قبل از اینکه به مراکز قضائی بروند با ورود مراکز مشاوره پلیس صلح کردند و پرونده بسته شده است.

رحیمی گفت: جرایم جنایی در سال ۱۴۰۰ حدود ۷ درصد کاهش داشته است و ۱۱۲ درصد کشف جرم در این زمینه افزایش داشته است.

رئیس پلیس پایتخت با اشاره به عملکرد پلیس در حوزه مبارزه با مواد مخدر گفت: بالغ بر ۲۰ تن مواد مخدر در سال ۱۴۰۰ کشف شد اما همچنان در حوزه ساماندهی معتادان متجاهر مشکل داریم که امیدواریم این مشکلات در سال ۱۴۰۱ برطرف شود.

وی اظهار کرد: پلیس امنیت اقتصادی با اقدامات ارزشمند توانسته است هزار و ۳۰۰ نفر در حوزه مبارزه با قاچاق کالا، ارز دستگیر کند و ۲۷۴ متهم در حوزه اقتصادی دستگیر کرده است.

به گفته رحیمی کشف ۱۶ هزار و ۲۰۰ دستگاه ماینر و دستگیری ۳۵ نفر در این زمینه یک بخشی از فعالیت‌های پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: بیش از ۹۵ درصد از جرایم در فضای سایر کشف شده است و در همچنین در سال ۱۴۰۰ پلیس راهور تهران بزرگ توانست رتبه دوم در حوزه کاهش جرایم را به دست بیاورد.

وی تصریح کرد: در هر شیفت بیش از ۱۴ هزار نفر از مأموران پلیس پایتخت در قالب ۲ هزار و ۸۸۴ گشت خودرویی و پیاده در نوروز امنیت شهر را حفظ می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

لحظه سرقت آینه سوزوکی ویتارا با پراید در تهران

سرقت از خانه های سرخ پوشان ادامه دارد!

۲۳۱

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا