اجتماعی

کاهش مقاومت نسبت به انسولین با این مواد غذایی

کاهش مقاومت نسبت به انسولین با این مواد غذایی

به گزارش recive، غذاهای فرآوری‌شده، مانند نان سفید، پاستا، برنج و نوشابه، خیلی سریع هضم می‌شوند و می توانند سطح قند خون را افزایش دهند و فشار اضافی بر پانکراس وارد کنند که نتیجه‌ی این روند، تولید هورمون انسولین است. در افرادی که مقاوم به انسولین هستند، بدن مانع از عملکرد صحیح انسولین برای کاهش سطح قند خون می‌شود.

خوردن غذاهای پر فیبر و وعده‌های غذایی ترکیبی (نه فقط کربوهیدرات‌ها به تنهایی)، می‌تواند به کند شدن هضم کمک کند و فشار وارده به پانکراس را  کاهش دهد.

ما به شما چند ماده غذایی معرفی می‌کنیم که مصرف متداول آنها می‌تواند مقاومت به انسولین را کاهش دهد.

سبزیجات

سبزیجات، جزو مواد غذایی کم‌کالری و سرشار از فیبر هستند، همین مسئله، سبزیجات را به یک غذای ایده‌آل برای کمک به مدیریت قند خون تبدیل می‌کند. گوجه فرنگی، مارچوبه، لوبیا سبز، هویج، فلفل‌های رنگارنگ، سبزیجاتی مانند اسفناج، کلم و کلم پیچ، سبزیجات چلیپایی مانند کلم بروکلی و گل کلم از جمله این موارد هستند.

لبنیات

مصرف لبنیات، کلسیم مورد نیاز برای تقویت دندان‌ها و استخوان‌ها را در خود دارد. ترجیحاً محصولات لبنی پرچرب را کنار بگذارید و شیر و ماست کم‌چرب را انتخاب کنید؛ زیرا مصرف زیاد چربی‌های اشباع‌شده در چربی‌های حیوانی با مقاومت به انسولین مرتبط است.

کاهش مقاومت نسبت به انسولین با این مواد غذایی

غلات کامل

غذاهای سبوس‌دار برای افرادی که مقاومت به انسولین دارند مناسب است. غلات کامل گندم یا سنگ آسیاب‌شده، جو کامل و سبوس‌دار، بلغور، جو دوسر، ذرت سبوس‌دار یا کنجاله ذرت و برنج قهوه‌ای از بهترین انتخاب‌ها هستند.

سعی کنید غلات سالم و فرآوری‌نشده را انتخاب کنید. مصرف این غلات با پروتئین و چربی‌های سالم نیز مفید است، زیرا این مواد می‌توانند به شما در جلوگیری از افزایش قند خون کمک کنند.

ماهی

ماهی‌هایی که سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ هستند می‌توانند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی (که یک بیماری رایج برای افراد مبتلا به دیابت است)، را کاهش دهند. منابع غنی از امگا ۳ در میان ماهی‌ها عبارتند از: ماهی سالمون، ماهی خال مخالی، شاه‌ماهی، ساردین و قزل‌آلای رنگین‌کمانی.

ماهی تیلاپیا، ماهی کاد، گل‌ماهی، هالیبوت و هادوک نیز مفید هستند، اما امگا ۳ کمتری دارند و این مسئله ناشی از میزان چربی کمتری است که دارند.

طیور

برای مصرف سالم طیور، بهتر است پوست آن را جدا کنید. چربی پوست طیور بسیار بیشتر از گوشت است. اما اگر مایل باشید، می‌توانید آن را با پوست بپزید تا رطوبت آن حفظ شود و سپس قبل از خوردن، پوست را جدا کنید. سینه مرغ، مرغ کورنیش و بوقلمون در این زمینه، از بهترین گزینه‌ها هستند.

منبع: healthline  / مترجم: الهه جعفرزاده

4747

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا