فرهنگ و هنر

کارگردان «پلاک ۱۳»: ما پربیننده‌ترین سریال تلویزیون هستیم

کارگردان «پلاک ۱۳»: ما پربیننده‌ترین سریال تلویزیون هستیم

آرش معیریان کارگردان «پلاک ۱۳» در پاسخ به اینکه چرا این روزها سریال‌های کمدی تلویزیون به‌سختی می‌تواند مخاطب جالب‌توجهی را جلب کند، گفت: «این موضوع شاید برایتان جالب باشد که ما باکس اصلی پخش شبکه سه نیستیم و باکس قبل از پخش سریال هستیم و با توجه به این موضوع در این ۶ ماه رتبه اول بینندگان در کل شبکه‌ها را دریافت کردیم. مهم‌ترین موضوع عنایت و لطف خدا بود که خواست و این اتفاق‌ها افتاد.»

معیریان در ادامه گفت: «همیشه می‌گویم شما از ارتباطات پشت صحنه و جلوی صحنه و سلامت و صداقت یک کار می‌توانید حدس بزنید که موقع پخش چه میزان از آن استقبال می‌شود. گاهی اوقات پروژه‌هایی هستند که در پشت صحنه آن دعواهای زیادی وجود دارد و این مساله در سریال خود را نشان می‌دهد. اما فضای خوب و دوستی و صداقت در جو تولید ما حاکم بود و شما به‌راحتی موقع پخش حس خوب و موج خوب را حس می‌کنید و عامل این حال خوب در پخش سریال، حال خوب در پشت‌صحنه آن است. نکته مهم برای ما انتظار مردم برای شروع سریال بود. من در فضای مجازی فعالیتی ندارم اما به یُمن وجود این سریال دوستانی از دوران خدمت در نقاط مختلف دنیا پیدا کردم و برایم جالب بود از تلوبیون سریال را نگاه می‌کنند و می‌گویند ما خارج از ایران سریال را تماشا می‌کنیم. در هر صورت تماشاگران صداوسیما در همه جای دنیا کار خوب را دنبال می‌کنند

این کارگردان ضمن گلایه از شیوه نقدی که این روزها در فضای رسانه باب شده و سریال او هم گرفتار این جنس انتقادات شده است، گفت: «من پذیرفتم وقتی وارد فضای کمدی می‌شوم نباید انتظار داشته باشم یک منتقد جامعه‌شناس بخواهد از کارم استقبال کند یا زمانی که فیلم جنگی می‌سازیم نباید انتظار داشته باشیم مخاطب کمدی‌پسند از آن خوشش بیاید. هر ژانری مخاطب خود را دارد و به همان نسبت مخالفانی هم، و این کاملا طبیعی است. اما اینکه مخاطبی ارتباط نگیرد و نقد هم کند، قابل اعتنا نیست، زیرا می‌گویم وقتی چیزی را دوست نداریم چرا باید برایش وقت بگذاریم و آن را ببینیم و بعد دوباره وقت بگذاریم که آن را نقد کنیم.»

وی در ادامه درباره اصول نقد کردن از فیلم و سریال گفت: «معمولا حوزه نقد زمانی است که به لحاظ تخصصی به آن نگاه شود و این درصورتی انجام می‌شود که صفر تا صد کار را تماشا کنند و بعد با دلایل آن را نقد کنند، نه اینکه با دیدن ۵ دقیقه از ۹۰ دقیقه سریالی را نقد کنند. به نظر من این خیانت فرهنگی تلقی می‌شود. تا این لحظه کسانی که علاقه‌مند به ژانر کمدی هستند نقدی به سریال نداشته و آن را دوست داشتند. ما در طول ۶ ماه فیلمبرداری ۲۳۰۰ دقیقه محتوا تولید کردیم و این کار ساده‌ای نیست و با این سرعت به‌شدت طاقت‌فرسا کیفیت و مخاطب را هم حفظ کردیم.»

۵۸۵۸

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا