فرهنگ و هنر

چگونه در «جوکر» و «مافیا» برنده شویم؟

چگونه در «جوکر» و «مافیا» برنده شویم؟

وحیدآقاپور که در سری جدید مسابقه «شب‌های مافیا» حاضر شده است، از راه و روش بازی در این مسابقه گفت.

او درباره آشنایی قبلی‌اش با این بازی و شرکت در این برنامه، گفت: «من با بازی «مافیا» آشنایی محدودی داشتم؛ یعنی جمعا شاید سه ـ چهار بار بازی کرده بودم. یکی دو بار هم مسابقه «شب‌های مافیا» را در شبکه نمایش خانگی دیده بودم و برایم خیلی جذاب بود. به همین دلیل وقتی به من پیشنهاد شد پذیرفتم که در این مسابقه حضور داشته باشم.»

او درباره میزان جدی بودنش در این مسابقه، گفت: «استراتژی من این است که چیزی که گفتن آن را ضروری می‌دانم بگویم و چیزی که به نظرم ارزش مطرح کردن نداشته باشد را مطرح نمی‌کنم. به همین دلیل آن‌چه که از من در این مسابقه می‌شنوید کاملا جدی و در راستای پیشبرد مسابقه است.»

آقاپور با اعتقاد بر این که در مسابقه مافیا حس ششم و استدلال هر دو مهم هستند، ادامه داد: «استدلال قوی می‌تواند کمک کند و در عین حال حس ششم قوی هم به همان اندازه می‌تواند پیش‌برنده باشد و کمک کند.»

این بازیگر درباره تاثیر شرکت در رئالیتی‌شوها بر نوع نگاه مخاطب به هنرمندان، عنوان کرد: «خیلی سعی کردم که در رئالیتی‌شوها خود واقعی‌ام باشم؛ فیلم بازی نکنم و ادا درنیارم. به چیزی که نیستم تظاهر نکنم و صداقت داشته باشم. به نظرم مخاطب هم کاملا صداقت را درک می‌کند و می‌پذیرد.»

آقاپور که چندی پیش در برنامه «جوکر» هم شرکت کرده است، درباره این برنامه گفت: «شرکت در برنامه «جوکر» تجربه خیلی خوبی بود. تصورم اساسا این نبود. اوایل فکر نمی‌کردم آن‌قدر برنامه پرطرفدار باشد. البته می‌دانستم برنامه موفقی می‌شود ولی نمی‌دانستم در این حد تماشاگر دارد. بعد از پخش «جوکر» اظهارنظرهای محبت‌آمیز و از سر لطفی از مخاطبان دریافت کردم که برایم خیلی دلگرم‌کننده بود.»

او در پاسخ به این سوال که شوخی‌هایی که در «جوکر» می‌شود، چند درصد ازپیش تعیین‌شده و چند درصد بداهه است، گفت: «نویسنده‌ها پیشنهادهایی می‌دادند و شرکت‌کننده‌ها هم خودشان پیشنهادهایی داشتند. این همفکری با تیم نویسندگان و نظر کارگردان، تعیین می‌کند که هر شرکت‌کننده روی کدام شوخی‌ها تمرکز کند. هر شرکت‌کننده شوخی‌هایش را تمرین می‌کند و آمادگی ذهنی به دست می‌آورد. به این دلیل است که برنامه جذاب می‌شود و شوخی‌های جانداری اتفاق می‌افتد. سهم بداهه در این برنامه کمتر است یعنی برنامه‌ای است که با فکر و ایده جلو می‌رود.»

آقاپور در عین حال تاکید کرد: «البته شرکت‌کننده‌ها خودشان تمرین می‌کردند؛ این طور نبود که شوخی‌ها در جمع تمرین شود. اگر گروهی تمرین می‌شد که دیگر شوخی‌ها برای بقیه خنده‌دار نبود.»

او درباره فعالیت‌های هنری اخیرش گفت: «در حال حاضر تنها کاری که مشغولش هستم سریالی است که آقای سروش صحت برای شبکه نمایش خانگی می‌سازد. یک سریال کمدی ۲۶ قسمتی است و بهار سال آینده پخش می‌شود. در حال تمرین روی یک نمایش هم هستیم که کار آقای حسن معجونی است.»

آقاپور در پایان در مقایسه تلویزیون و شبکه نمایش خانگی، عنوان کرد: «هر دو رسانه‌های فراگیر و پرمخاطبی هستند. من امیدوارم تلویزیون دوباره به جایگاه قبلی‌اش بازگردد. اگر برنامه‌ای جذاب باشد فرقی ندارد در کدام مدیوم ساخته می‌شود.»

۲۵۹۲۴۵

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا