سبک زندگی

چه میز ناهارخوری برای خانه شما مناسب است؟

میز ناهارخوری از جمله وسیله‌هایی است که اگر در انتخاب آن اشتباه کنید دردسرهای زیادی را برای شما به وجود می‌آورد. اشتباه بزرگ در انتخاب میز این است که شما تنها زیبایی را معیار قرار دهید و به عوامل دیگر مانند سایز، جنس، تعداد اعضا خانواده و شکل خانه توجهی نکنید. در صورتی که حتی انتخاب مدل میزی که در سلیقه شما نباشد ممکن است به خانه‌تان زیبایی منحصر بفردی دهد.

چه میز ناهارخوری برای خانه شما مناسب است؟

شکل میز

اگر مستاجر هستید و خانه‌تان جابه جا می شود بدانید که میزهای ناهار خوری مستطیل و گرد انتخاب‌های مناسبی برای همه زمان‌ها و مکان‌ها هستند. این شکل میزها در همه اتاق‌ها جا می‌شوند و با هر دکوراسیونی هماهنگ می‌شوند. میزهای گرد، مکالمه افراد را سرمیز راحت تر می کند. میزهای مستطیل نیز برای افراد بیشتر، فضای بیشتری دارد. دور میزهای مستطیل می توان صندلی اضافه کرد. اما میزهای گرد این قابلیت را ندارند. حتی می‌توانید میزهایی انتخاب کنید که تخته اضافی تاشو داشته باشند و در مواقع لزوم بتوانید آن را بزرگ کنید.

روکش میز

یکی از جایگزین های میزهای گران قیمت تمام چوبی، میزهایی با روکش چوب هستند. میزهایی که یک لایه چوب همچنن تخته چندلایه روی سطح بیرونی آنها چسبیده است قیمت ارزان تر و ظاهر زیبایی دارند. خوبی این میزها این است که پس از سال ها می توانید با کمک متخصصِ این کار، رویه چوبی را عوض کنید. باید برای میزناهارخوری از چوب های طرح دار استفاده می شود. به طور مثال، چوب گیلاس برای دکوراسیون سنتی، چوب بلوط یا چوب افرا برای دکوراسیون به سبک کلبه های چوبی مناسب هستند. یا چوب های تیره با طراحی مدرن تناسب بیشتری دارند. می‌توانید از میز ناهار خوری با صفحه شیشه‌ای نیز استفاده کنید.

چه میز ناهارخوری برای خانه شما مناسب است؟

 اندازه میز

میز ناهارخوری باید به اندازه تعداد اعضای خانواده و مهمانان آنها باشد اما قرار نیست همه فضا اتاق را اشغال کند. در اتاق های بزرگ قرار دادن میز بزرگ اشکالی ندارد. می توانید یک طرف اتاق را به ناهارخوری ده یا دوازده نفره خود اختصاص بدهید. اما در اتاق های کوچک، بهتر است از میز ناهار خوری تاشو استفاده کنید و در مواقع نیاز، به اندازه آن اضافه کنید. میز ناهارخوری را باید به گونه ای بچینید که افراد به راحتی در اطراف آن رفت و آمد کنند.

صندلی مناسب

اگر قرار است میز و صندلی را جداگانه خریداری کنید، حتما به اندازه و شکل و طرح آنها توجه داشته باشید تا با هم جور در بیایند. اگر صندلی های دسته دار می‌خرید، مطمئن شوید که زیر میز جا می گیرند و ارتفاع آنها با هم تضاد ندارد. روی صندلی در پشت میز بنشینید و فاصله پا و میز را اندازه کنید تا کوتاه یا زیادی بلند نباشد. همچنین، زیر میز را نیز کنترل کنید تا پایه های صندلی‌ها و میز با هم تداخل نداشته باشند.

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا