اخبار ورزشی

چشم فرهاد و یحیی به ساق‌های این ستارگان است

چشم فرهاد و یحیی به ساق‌های این ستارگان است

امیررضا احمدی؛ دربی شماره ۹۸ روز پنجشنبه در هفته بیست و سوم لیگ برتر برگزار می شود که می توان آن را از یکی مهم ترین دربی ها در سال های اخیر بر شمرد.
هیجان، حساسیت، جذابیت، لذت، شور و شوق؛ این ها گل واژه هایی است که می توان دربی پنج شنبه را در آن خلاصه کرد؛ رقابتی جذاب که همیشه از حساسیت بالایی برخوردار بوده و حالا رقابت شدید بین دو تیم، و فاصله امتیازی کم آن ها باعث شده تا این رقابت حساسیتی دو چندان داشته باشد. استقلال در این فصل یکی از بهترین فصل هایش را می گذراند، و با ۶ امتیاز اختلاف با پرسپولیس رده دومی، حسابی اسبش را زین کرده تا با پرشی بلند از ایستگاه پرسپولیس، سایه خودش را روی جام بیندازد. در سوی مقابل هم قرمز ها با اینکه در این فصل، از شرایط آرمانی خود دور شده اند، همچنان در لیگ مدعی هستند و با قرار گرفتن روی پله دوم، همچنان مدعی قهرمانی اند. همین موضوع، باعث شده تا دربی به معنی واقعی ۶ امتیازی باشد و به نوعی حکم قهرمانی را برای تیم ها امضا کند.
همین نکته باعث شده تا سرمربیان سرخابی، ستارگان دیروز و ناخداهای امروز این دو تیم، برنامه ای جدی برای این بازی داشته باشند و روی ساق های ستاره هایشان در این بازی، حساب ویژه ای باز کنند.
به همین بهانه، در ادامه به بررسی وضعیت ستاره های دو تیم، و پنج بازیکن برتر سرخابی ها در این فصل می پردازیم.
استقلال؛ از مهدی پور جونینیو تا نیک نفس پر انرژی

مهدی مهدی پور
جونینیوی استقلال؛ این لقبی است که طرفداران آبی به مهدی پور سنجاق کرده اند. مهدی پور در این فصل یکی از ستاره های اصلی تیم مجیدی بوده که در میانه میدان حسابی کار را برای استقلال به پیش برده. ضربات ایستگاهی دقیق، شوت های سنگین و بازیگردانی مناسب باعث شده تا مجیدی روی او حسابی ویژه باز کند و گل های سه امتیازی اش عصای دست مجیدی در این فصل بوده.
مهدی پور با ثبت آمار ۲.۱ پاس کلیدی، ۶۷.۷ لمس توپ و نرخ تبدیل شوت به گل ۷.۱ یکی از وزنه های اصلی در این فصل بوده. موضوعی که باعث می شود تا مجیدی حسابی روی این بازیکن، و درخشش او در بزنگاه های حساس برای دربی حساب کند و منتظر باشد تا شوت های کلیدی، و پاس های دقیق مهدی پور گره های کور دربی را برایش بازکند.

کوین یامگا
الماس سیاه استقلال در این فصل به مثابه نقش اول فیلم های هالیوودی، یک تنه قهرمان تیمش بوده و توانسته دست استقلال را در دست صدر جدول بگذارد. یامگا که بر خلاف ژستد، دیگر همتای خارجی اش در استقلال عملکرد خوبی در این تیم داشته، ۱۰ گل به ثمر رسانده و با دو گل اختلاف نسبت به منشا، یکی از گزینه های اصلی آقای گلی در این فصل است. یامگا در آستانه رسیدن به رکورد برترین گلزن خارجی آبی هاست و حالا همه نگاه ها به اوست تا در دربی بتواند سه امتیاز مهم را به حساب استقلال واریز کند. باید دید یامگا می تواند در دربی یک تیر و دو نشان کند و با گلزنی در این مسابقه، تیمش را به یک برد شش امتیازی برساند و اتوبان قهرمانی را صاف کند؟

حسین حسینی
خط دفاع آبی ها در این فصل، یکی از ستون های موفقیت شان بوده و آن ها توانسته اند حتی در بازی هایی که موقعیت گل چندانی نداشته اند، بازی را با تکیه بر بردهای اقتصادی و خط دفاع محکم خود، ورق را به نفع خود برگرداند. حسینی در این فصل توانست رشید مظاهری را به نیمکت تبعید کند و حتی او از باشگاه جدا شود تا حالا قفس توری تیمش را در اختیار داشته باشد. از سوی دیگر، پرسپولیسی ها حساب ویژه ای روی خط حمله خود، و بازیکنانی همچون مهدی عبدی کرده اند که مطمئنا حسینی می تواند نقش مهمی در این بازی داشته باشد.
علاوه بر این حسینی پس از رکورد شکنی در استقلال حالا می تواند با درخشش در دربی یک آمار ویژه دیگر را در کارنامه اش ثبت کند و خود را در تاریخ استقلال بیش از پیش ثبت کند.

عارف غلامی
وقتی حکم سربازی مرادمند و یزدانی، دو دفاع استقلال صادر شد تا پادگان استقلال از مدافع خالی شود، بازگشت عارف غلامی به خط دفاع به مثابه کادویی بود که یک دفعه از راه رسید تا آبی ها را شگفت زده کند. غلامی قبل از مصدومیت یکی از بازیکنان اصلی استقلال بود و بیم آن می رفت که نتواند پس از مصدومیت سنگین، خودش را با ترکیب آبی ها وفق دهد اما حالا در بازی های اخیر، نشان داده می تواند خلا سربازان آبی را به خوبی پوشش دهد و خیال استقلال را از این بخش تا حدودی راحت کند. مطمئنا مجیدی روی حضور او و سیلوا در دربی حساب ویژه ای باز کرده و باید دید بازی رونمایی از آن ها، می تواند با برد استقلال همراه شود یا نه.

بیشتر بخوانید:

مخالفت یحیی با نظر فنایی بر سر دروازه‌بان فیکس سرخ‌ها در دربی

از ماجرای علی کریمی و آجورلو سر در نیاوردم!

طارمی در پرتغال استاد پنالتی شد/عکس

زبیر نیک نفس
بعد از غیبت در ترکیب اولیه استقلال در شهرآورد دور رفت، هیچ‌کس به اندازه‌ی زبیر نیک‌نفس اشتیاق شروع دربی را ندارد. هافبک سخت‌کوش آبی‌ها که یکی از کلیدی‌ترین مهره‌ها در روند مثبت نتیجه‌گیری استقلال بوده است، بازی برابر گل‌گهر را به دلیل مسمومیت غذایی از دست داد و در بازی بعد برابر فجر هم به صورت تعویضی وارد زمین شد تا با استراحت کافی برای دربی آماده شود.
بازیکن خوش استیلی که فرهاد مجیدی برای فتح دربی، امید زیادی به میدان‌داری او دارد. زبیر که نشان داده به همراه مهدی‌پور توانایی بالایی در بازپس‌گیری و حفظ توپ دارد، پنج‌شنبه جدال سختی با کامیابی‌نیا و سرلک تجربه خواهد کرد. معمولا در بازی‌هایی با سطح حساسیت دربی، اولین اشتباه، بدترین پیامد را به همراه خواهد داشت. موضوعی که تاثیرگذاری بازیکنی چون نیک‌نفس را دوچندان می‌کند تا با مسئولیت‌پذیری بیشتری در دربی به میدان برود. آنچه مسلم است، انگیزه‌ی بالای نیک‌نفس برای حضور فیکس و درخشش در شهرآورد روز پنج‌شنبه، یکی از دلایل خوش‌بینی استقلالی‌ها به فرجام خوش دربی خواهد بود.
پرسپولیس؛ از حسینی کهنه کار تا کمال با انگیزه

کمال کامیابی نیا
کمال کامیابی نیا هافبک دفاعی پرسپولیس که طی این فصل نیز توانسته عملکرد قابل قبولی از خود به جا بگذارد، در بازی هفته گذشته سرخپوشان برابر نفت مسجدسلیمان از سوی کادرفنی با استراحت مواجه شد تا با شرایط بهتری آماده دیدار دربی و تقابل با استقلال شود.
هافبک ملی‌پوش پرسپولیس که نمایش موفقی چه در پست دفاعی و چه تهاجمی سرخپوشان با ثبت‌ گل‌های ارزشمند از خود به جا گذاشته، با انگیزه بالایی خود را مهیای جدال دربی کرده است؛ جایی که امیدوار است با نمایشی موفق در این جدال بتواند شرایط حضور دوباره‌اش در اردوگاه تیم ملی و در تفکرات دراگان اسکوچیچ را شکل دهد. بعد از دیدار این هفته لیگ برتر که مهمترین بازی آن دربی پرسپولیس و استقلال است، لیست تیم ملی مشخص خواهد شد و هافبک سرخ‌پوشان نیز امیدوار است همانند اردوی قبلی شانس دعوت دوباره به جمع شاگردان دراگان اسکوچیچ را برای خود فراهم سازد و به خوبی از اهمیت این بازی و نمایشی که در آن خواهد داشت، آگاه است.
کامیابی نیا که در این فصل نیز توانسته در نقش گلزن برای پرسپولیس ظاهر شود، یک جای خالی بزرگ در کارنامه خود می‌بیند که مربوط به گلزنی در دربی است. او در این بازی البته فرصت این را خواهد داشت تا مقابل آبی‌ها یک اتفاق مهم شکل دهد و نام خود را به عنوان گلزن این جدال تاریخی ثبت کند. تقابل ویژه او در خط میانی با مهدی مهدی پور نیز از دیگر انگیزه‌های این هافبک شماره ۱۱ خواهد بود و او امیدوار است با نمایشی برتر نسبت به هافبک مدعی آبی‌ها برای حضور در تیم ملی، شرایط را کاملا به سود خود و تیمش دنبال کند.

سید جلال حسینی
در روزهای اخیر صحبت هایی مبنی بر احتمال غیبت جلال حسینی در دربی شنیده شده اما به نظر می رسد کهنه سرباز پرسپولیس، در این بازی باز هم یکی از ارکان ستون دفاعی پرسپولیس باشد. ستونی که در این فصل اگر چه لرزان بوده اما حضور حسینی در ترکیب قرمزها می تواند قوت قلبی برای شاگردان گل محمدی باشد.
سید جلال حسینی، در صورتی که در این شهرآورد به میدان برود، به عنوان مسن ترین و اولین بازیکن چهل ساله تاریخ دربی خواهد شد. او در صورت گلزنی، با عبور از رکورد کریم باقری، مسن ترین گلزن دربی خواهد شد.

وحید امیری؛ اولین کاپیتانی شماره ۱۹ در دربی!
این بازی می تواند برای هافبک پر تلاش و خوش نفس قرمزها، یک ماه عسل شیرین باشد. در این بازی اگر وحید امیری همچون دیدار با نفت مسجد سلیمان بازوبند کاپیتانی پرسپولیس را بر بازو ببندد می تواند انگیزه ای مضاعف برای درخشش داشته باشد. در صورت نیمکت‌نشینی و غیبت عالیشاه، کامیابی نیا و حسینی، در دربی می تواند وحید امیری را برای اولین بار کاپیتان پرسپولیس در دیدار با استقلال تهران کند.
بستن بازوبند توسط امیری در دیدار با نفت مسجد  سلیمان خوشیمن بود و با یک پیروزی امیدوار کننده قبل از دربی همراه شد. حالا به نظر شما روز پنج شنبه و در دیدار حساس مقابل شاگردان فرهاد مجیدی باز هم بازوبند کاپیتانی پرسپولیس به وحید امیری خواهد رسید؟

مهدی ترابی
ترابی در این فصل توانسته عملکرد خوبی در ترکیب پرسپولیس داشته باشد. ستاره قرمزها که یک رفت و برگشت به این تیم داشت، در لیگ بیست و یکم علی رغم اعتراض به پرداخت نشدن مطالباتش، عملکرد خوبی در میدان داشت و در آستانه دربی هم آمادگی خود را به رخ کشید تا نشان دهد آماده است که خط دفاع آبی ها را به سختی بیندازد.
در بازی با نفت مسجد سلیمان، دو ارسال زیبا از مهدی ترابی و دو ضربه سر از رضا اسدی، باعث شد تا پرسپولیس در همان نیمه نخست برتری خودش را قطعی کند. نکته ای که کاملا روی گل های پرسپولیس به چشم خورد، این بود که ترابی و اسدی کاملا با هم هماهنگ بودند و دقیقا ترابی می‌دانست به چه شکل و کجا توپ را برای اسدی ارسال کند. جالب است بدانید که هماهنگی و درک متقابل این دو بازیکن مربوط به الان نیست و به دوران حضور ترابی و اسدی در سایپا برمی‌گردد. ترابی واسدی  در زمان حضور علی دایی در سایپا در  لیگ هفدهم با یکدیگر همبازی بودند و سبک بازی یکدیگر را به خوبی می‌شناسند. نکته جالب اینجاست که به همین شکلی که اسدی موفق شد دروازه نفت مسجد سلیمان را باز کند، در همان لیگ هفدهم توانست به استقلال و سید حسین حسینی گل بزند. در آن بازی که با نتیجه یک بر یک به پایان رسید، ترابی در نقش سازنده ظاهر شد و روی یک ضربه کرنر رضا اسدی با ضربه سر توانست به استقلال گل بزند.

رامین رضاییان
رامین رضاییان تکه گمشده پازل قرمزها در این فصل بود. پرسپولیس که در بخش حمله از جناحین مشکل داشت، با اضافه شدن رضاییان بجای شیری یک هدف دوگانه را دنبال کرد؛ بازگشت رامین رضاییان به روند خوب خود، و بیمه شدن سمت راست خط دفاع قرمزها، هدفی بود که رضاییان داشت و حالا می توان گفت توانسته در این چند هفته به آن برسد. رضاییان که در حملات از جناحین و ارسال سانترهای خطرناک تبحر ویژه ای دارد، مطمئنا برای دربی برنامه خاصی را دنبال می کند تا بتواند به یاد سال هایی که با طارمی و دیگر رفقا استقلال را زمین گیر می کرد، بار دیگر این تیم را در آزادی دچار چالش کند. موضوعی که مطمئنا یکی از برنامه های اصلی گل محمدی است و حالا باید دید یحیی می تواند با تکیه بر این نفرات مچ فرهاد را به زمین نزدیک کند، یا آبی ها با پرش سه گام از رقیب، بلیت قهرمانی را رزرو خواهند کرد؟
257 251

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا