سلامت

پیش‌بینی دُز دوم واکسین کرونا برای ۹۰ درصد افراد آسیب‌پذیر تهران

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران، پویش «تهران دوباره جان می‌گیرد» برای سرعت گرفتن واکسیناسیون با هدف گروه خاص در شهرداری راه‌اندازی شد و با دستور علیرضا زاکانی شهردار پایتخت، افراد آسیب‌پذیر را هدف گرفته است.

سیدمالک حسینی درباره جزئیات واکسیناسیون افراد آسیب‌پذیر در برابر کرونا اظهار داشت: شهردار تهران بر افزایش سرعت واکسیناسیون تاکید دارد چرا که واکسیناسیون اولویت نخست و اصلی شهروندان و کشور است.

وی با بیان اینکه راهبرد شهرداری کاهش بار دولت و افزایش ضریب معنادار سرعت واکسیناسیون است، افزود: شناسایی، واکسیناسیون و ارتباط گرفتن با برخی از گروه‌ها سخت و دشوار است.

حسینی یادآوری کرد: این افراد پشتوانه و حامی اجتماعی ندارند و افراد دچار اعتیاد و بی‌خانمان‌هایی که در پاتوق‌ها و یا گرمخانه‌ها مستقر هستند و کودکان کار و خانواده‌هایشان زیرمجموعه افراد آسیب‌پذیر قرار می‌گیرند.

وی گفت: علاوه بر آن افرادی که در گودها و گاراژها به صورت غیررسمی و غیرقانونی زباله‌گردی می‌کنند، آسیب‌پذیر هستند.

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به اینکه تاکید شهردار بر واکسیناسیون افراد آسیب‌پذیر در جهت سلامت تمام شهروندان است، اظهارداشت: باید مهاجران بدون اوراق اقامتی و ایرانی‌های بدون مدارک هویتی، را در حد توان زیر پوشش این طرح قرار دهیم.

وی گفت: همچنین افرادی که در سکونتگاه‌های غیررسمی، کنار کوره‌پزخانه‌ها یا مناطق خارج از حریم شهر تهران، روستاها و حتی حاشیه روستاهای شهر تهران زندگی می‌کنند که سکونتگاه‌های آنان ثبت نشده است، گروه هدف واکسیناسیون شهرداری پایتخت هستند.

حسینی با بیان اینکه در محاسبات واکسیناسیون کمتر به افراد آسیب‌پذیر توجه می‌شد، افزود: با رویکرد و تاکید شهردار تهران، ۱۰ خودرو وَن با عنوان مراکز سیار تجهیز شد و مدیریت این ون‌ها را یک مددکار اجتماعی به عهده دارد که فرمانده عملیات است.

وی اضافه کرد: همچنین یک واکسیناتور به همراه یک یا ۲ نفر که اطلاعات را ثبت می‌کنند و در برخی نقاط یک پزشک در این ون‌ها حضور دارند و یک عامل انتظامی برای حفظ امنیت افراد خدمت‌رسان در نقاط پرخطر مستقر است. 

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران با بیان اینکه واکسیناسیون افراد آسیب‌پذیر از اول مهرماه آغاز شده است، اظهارداشت: طبق پیش‌بینی‌های اولیه پایان این واکسیناسیون ۱۰ روزه بود اما تا جایی که درخواست از سوی گروه‌های آسیب‌پذیر وجود داشته باشد، واحدهای سیار به واکسیناسیون ادامه می دهند.

وی با بیان اینکه واکسیناسیون به جز یک روز بدون وقفه انجام شد تا به زائران «جاماندگان پیاده روی اربعین» خدمت‌رسانی شود، اضافه کرد: تا روز سه‌شنبه هفته‌ گذشته ۱۴ هزار نفر واکسینه شدند و این در حالی است که براساس پیش‌بینی اولیه قرار بود ۱۲ هزار نفر واکسینه شوند اما شهرداری به افراد بیشتری خدمت‌رسانی کرد.

حسینی افزود: در این راستا شهروندان می‌توانند با سامانه ۱۳۷ تماس گرفته و کلونی افراد ‌آسیب‌پذیری که مدارک هویتی ندارند را معرفی کنند و بی درنگ پس از این گزارش‌های مردمی ون‌ها در محل حضور پیدا کرده و اقدام به واکسیناسیون این افراد می‌کنند.

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران درباره چگونگی تزریق دُز دوم واکسن کرونا گفت: اطلاعات افرادی که در کمپ‌های ترک اعتیاد هستند و کودکان کار و خانواده‌هایشان موجود است و برای تزریق دُز دوم این افراد با مشکلی روبه رو نیستیم.

وی افزود: تعدادی از مراجعان گرمخانه‌ها ثابت هستند و ۷۰درصد مراجعه‌کنندگان گرمخانه‌ها هر روز یا هفته‌ای سه تا چهار روز در گرمخانه‌ها ساکن هستند و برای تزریق دُز دوم واکسن کرونا به آنان نیز مشکلی نخواهیم داشت.

حسینی با اشاره به اینکه مشکل در گودها، گاراژها و مناطقی همچون روستاهای اطراف تهران است، تاکید کرد: با نهادهای مدنی فعال یا معتمدان این نقاط ارتباط برقرار کردیم و به نظر می‌رسد با پوشش حداکثری، مرحله دوم واکسیناسیون نیز انجام خواهد شد.

وی اضافه کرد: ممکن است درصدی از این افراد برای تزریق دُز دوم در دسترس نباشند اما طبق پیش‌بینی‌ها بیش از ۹۰ درصد افراد آسیب‌پذیر زیر پوشش دُز دوم واکسن قرار می‌گیرند.

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهردار تهران با اشاره به استقبال قابل توجه افراد آسیب‌پذیر از واکسیناسیون گفت: هیچ مقاومتی در مقابل واکسیناسیون گزارش نشده است و در همه مراکز سیار یک مددکار مستقر است که روند واکسیناسیون را آسان کرده است.

حسینی بیان کرد: مهم‌ترین هدف «تهران دوباره جان می‌گیرد» سلامتی و حفظ جان تمام شهروندان است و با افزایش سرعت واکسیناسیون در کشور آمار مرگ و میر به صورت معناداری کاهش یافته است و با همراهی و تاکید شهردار تهران افرادی که دیده نمی‌شدند و حامی نداشتند، مورد حمایت بیشتری قرار گرفتند.

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا