اخبار بورس

پیش‌بینی بورس هفته آینده از نگاه کارشناسان + (اینفوگرافیک)

پیش‌بینی بورس هفته آینده از نگاه کارشناسان + (اینفوگرافیک)

به گزارش تجارت‌نیوز، روند خنثی این روزها پای ثابت بازار سهام است. وضعیت معاملات رکودی است و بورس از لحاظ ارزندگی شاهد خروج پول و از لحاظ کمبود نقدینگی شاهد افزایش ارزش معاملات نیست. در هفته‌ای که گذشت شاخص کل بورس ۲٫۱ درصد نسبت به هفته پیش افت کرد. این در حالی بود که با رسیدن اخبار مثبت از برجام گروه‌های خودرویی و بانکی در چند روز گذشته شاهد افزایش تقاضا بودند.

در حال حاضر شرکت‌های حساس به نرخ دلار مثل شرکت‌های صادراتی کشش رو به بالایی ندارند. تقاضای چندانی در کوتاه‌مدت نیست و این در حالی است که قیمت‌ها به شدت به قیمت‌های ارزنده نزدیک شده است.

بورس فعلا نوسانات منفی و رفتار محافظه‌کارانه دارد و خریدار قدرت خرید ندارد. محدوده حمایتی برای شاخص کل بورس از نظر برخی از کارشناسان حدود یک میلیون و ۲۸۰ تا یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد است. بورس از نظر نسبت پی‌برای، عملکرد شرکت‌ها و قیمت‌ها در اکثر صنایع مناسب است. در این بین نقش برجام به عنوان فاکتور کوتاه‌مدت و  هیجانی بر بورس موثر است. در بلندمدت و با مشاهده تاثیرات مثبت برجام بر اقتصاد بازار سهام نیز از این اتفاق تاثیرات مثبتی خواهد گرفت.

اکثر مارشناسان روندی متعادل  خنثی را برای هفته پیش روی بورس متصور هستند. به عقیده آن‌ها در این هفته اتفاق خاصی برای بازار سهام نمی‌افتد. همچنان خبری از حمایت‌های مالی و تزریق نقدینگی وجود ندارد و مادامی که ارزش معاملات حدود ۳۰۰۰ میلیارد تومان باقی بماند بازار از این وضعیت خارج نخواهد شد.

آخرین پیش‌بینی‌های بازار سهام را هر روز در صفحه پیش‌بینی بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا