سایت خبری
famaserver
  • صفحه اصلی
سایت خبری

سرتیتر خبرها

انتشار نسخه ویژه نابینایان «آمارکورد» با صدای صالح میرزاآقایی

5 ماه پیش

دیدار با تهیه‌کننده پیشکسوت در خانه سینما با ذکر چند خاطره

5 ماه پیش

گرافیست مشهور ایرانی به دنیای بازیگری قدم گذاشت

6 ماه پیش

جایزه‌ای تخصصی برای پاسداری از زبان فارسی در رسانه ملی

6 ماه پیش

رادیو مقاومت افتتاح شد/ رادیو مقاومت؛ روایت استقامت در دفاع مقدس ۱۲ روزه 

6 ماه پیش

وقتی اندیشه روی صحنه می‌آید/ ۵۱ چکیده مقاله به مرحله نهایی داوری جشنواره تئاتر فجر راه یافت

6 ماه پیش

کارگردان مشهور علیه بازیگر مشهور: نقش تو بی‌اثر بود!

6 ماه پیش

اگر می‌خواهید کلیشه‌ای نشوید، جنسیت‌تان را عوض کنید/ راز کارگردان مردی که فیلم‌هایش تم زنانه دارند

6 ماه پیش

زنی در آستانه فروپاشی روانی/ نگاهی به «کلسیم»

7 ماه پیش

کرملین: طرح صلح ۱۹ ماده‌ای درباره اوکراین را دریافت نکرده‌ایم

7 ماه پیش

پیشگیری از سرطان روده با دریافت این ویتامین

زمان انتشار: 20 ژانویه 2022 ساعت 1:26

دسته بندی: اجتماعی

شناسه خبر: 296474

زمان مطالعه: 3 دقیقه

پیشگیری از سرطان روده با دریافت این ویتامین

پیشگیری از سرطان روده با دریافت این ویتامین

بر اساس یک مطالعه جدید که توسط دانشمندان موسسه سرطان دانا فاربر دانشگاه هاروارد انجام شده است، مصرف مقادیر بیشتری ویتامین D آن هم عمدتا از منابع غذایی، می‌تواند برابر ابتلا به سرطان روده بزرگ یا پولیپ‌های پیش‌سرطانی روده محافظت ایجاد کند.

این مطالعه که به تازگی در مجله Gastroenterology به‌صورت آنلاین منتشر شده است، توصیه‌هایی برای دریافت بیشتر ویتامین D به عنوان استراتژی موثر پیشگیری از سرطان روده بزرگ در بزرگسالان زیر ۵۰ سال ارائه می‌دهد.

به گفته محققان مصرف روزانه ۳۰۰ واحد یا بیشتر از این ویتامین، خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را تقریبا ۵۰ درصد کاهش می‌دهد.

مصرف بیشتر ویتامین D با کاهش خطر ابتلا به پولیپ روده بزرگ پیش‌سرطانی قبل از ۵۰ سالگی مرتبط است. در واقع این ویتامین، با فعال کردن سلول‌های T که به سلول‌های سرطانی حمله می‌کنند، سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند.

این یافته‌ها بر اساس داده‌های مطالعه روی بیش از ۹۴ هزار زن به دست آمده اند؛ کسانی که بخشی از یک مطالعه طولانی‌مدت بودند که در اوایل دهه ۹۰ میلادی آغاز شد.

به گفته نویسندگان این پژوهش درک عوامل خطر مرتبط با سرطان روده بزرگ در دوران جوانی بسیار مهم است؛ چون می‌توان تصمیمات آگاهانه‌ای در مورد شیوه زندگی و رژیم غذایی گرفت و افراد پرخطر را تحت غربالگری زودهنگام قرار داد.

بیشتر بخوانید:

باورهای غلط درباره سرطان‌زا بودن اشیا

۴۷۲۳۳

مجله خبری recive.ir

اشتراک گذاری

اخبار مرتبط

  • آتش‌سوزی در خیابان انقلاب تهران 8 ماه پیش
  • دبیر شورای‌عالی انقلاب فرهنگی: قانون منع فعالیت ایرانیان دو تابعیتی تحمیل انگلیس است! 8 ماه پیش
  • تمام مدارس این شهر فردا (۲۶ مهر) تعطیل شد 8 ماه پیش
  • عذرخواهی این زن برای تجاوز و قتل دختر ۱۲ ساله 8 ماه پیش

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی موضوعات

  • آذربایجان شرقی 257
  • آذربایجان غربی 189
  • اجتماعی 8698
  • اخبار 24777
  • اخبار استانها 2901
  • اردبیل 354
  • اصفهان 506
  • اقتصادی 8298
  • البرز 475
  • بین المللی 8411
  • تکنولوژی 1046
  • تهران 22
  • چهارمحال و بختیاری 1216
  • خراسان رضوی 563
  • خوزستان 1688
  • زنجان 226
  • سبک زندگی 117
  • سلامت 76
  • سمنان 3016
  • سیاسی 10664
  • سیستان و بلوچستان 10
  • علمی فناوری 5086
  • فارس 338
  • فرهنگ و هنر 9376
  • فیلم 12771
  • قزوین 910
  • قم 63
  • کردستان 744
  • کرمان 1344
  • کرمانشاه 620
  • کهگیلویه و بویراحمد 85
  • گلستان 33
  • گیلان 698
  • لرستان 214
  • مازندران 207
  • مرکزی 5
  • موبایل 403
  • میزبانی وب 11
  • هرمزگان 264
  • همدان 459
  • ورزشی 20144
  • یزد 171

جدیدترین مقالات

  • ادارات، مدارس و دانشگاه‌های مشهد و خراسان رضوی فردا (چهارشنبه، ۱۰ دی ۱۴۰۴) تعطیل شد 4 ماه پیش
  • انتشار نسخه ویژه نابینایان «آمارکورد» با صدای صالح میرزاآقایی 5 ماه پیش
  • روشنی مدیر جدید پخش فرآورده های نفتی در البرز
    روشنی مدیر جدید پخش فرآورده های نفتی در البرز 5 ماه پیش
  • کرج باید به هویت تاریخی و فرهنگی خود ببالد
    کرج باید به هویت تاریخی و فرهنگی خود ببالد 5 ماه پیش
  • از اول دی‌ اعتبار مالیاتی فقط با فاکتور الکترونیکی محاسبه می‌شود 5 ماه پیش

لینکهای پیشنهادی

سرور مجازی |  هاست ویندوز | هاست لاراول | دانلود رایگان نرم افزار

میزبانی در هاست لینوکس فاماسرور