سایت خبری
famaserver
  • صفحه اصلی
سایت خبری

سرتیتر خبرها

انتشار نسخه ویژه نابینایان «آمارکورد» با صدای صالح میرزاآقایی

5 ماه پیش

دیدار با تهیه‌کننده پیشکسوت در خانه سینما با ذکر چند خاطره

5 ماه پیش

گرافیست مشهور ایرانی به دنیای بازیگری قدم گذاشت

6 ماه پیش

جایزه‌ای تخصصی برای پاسداری از زبان فارسی در رسانه ملی

6 ماه پیش

رادیو مقاومت افتتاح شد/ رادیو مقاومت؛ روایت استقامت در دفاع مقدس ۱۲ روزه 

6 ماه پیش

وقتی اندیشه روی صحنه می‌آید/ ۵۱ چکیده مقاله به مرحله نهایی داوری جشنواره تئاتر فجر راه یافت

6 ماه پیش

کارگردان مشهور علیه بازیگر مشهور: نقش تو بی‌اثر بود!

6 ماه پیش

اگر می‌خواهید کلیشه‌ای نشوید، جنسیت‌تان را عوض کنید/ راز کارگردان مردی که فیلم‌هایش تم زنانه دارند

6 ماه پیش

زنی در آستانه فروپاشی روانی/ نگاهی به «کلسیم»

7 ماه پیش

کرملین: طرح صلح ۱۹ ماده‌ای درباره اوکراین را دریافت نکرده‌ایم

7 ماه پیش

پیشگیری از خطر ابتلا به سکته قلبی با این نوشیدنی

زمان انتشار: 2 فوریه 2022 ساعت 9:25

دسته بندی: اجتماعی

شناسه خبر: 314117

زمان مطالعه: 3 دقیقه

پیشگیری از خطر ابتلا به سکته قلبی با این نوشیدنی

پیشگیری از خطر ابتلا به سکته قلبی با این نوشیدنی

به گزارش recive، نوشیدن یک فنجان چای طول عمر شما را افزایش می‌دهد و تا حدودی از مراجعه شما به پزشک جلوگیری می‌کند. طبق تحقیقات منتشرشده در مجلات قلب و عروق، اگر سه فنجان (یا بیشتر)، در هفته چای بنوشید، به نحوی سلامت قلب و عروق خود را تضمین کرده‌اید. 

معجزه پلی‌فنول‌ها

طبق گفته کارشناسان پلی فنول‌های موجود در چای‌های ارگانیک سبز و سیاه مزایای زیادی برای سلامتی دارند؛ از جمله بهبود عملکرد رگ‌های خونی، رقیق‌تر شدن خون و کاهش انقباضات. همچنین این ترکیبات در افزایش کلسترول خوب مؤثرند و به محافظت از قلب کمک می‌کنند. پلی فنول‌ها التهاب را کاهش می‌دهند و از لختگی و سفتی خون جلوگیری می‌کنند. از آنجا که پلی فنول‌ها به مدت طولانی در بدن باقی نمی‌مانند، برای دستیابی به فواید آنها لازم است به صورت مداوم چای بنوشید.

چای سیاه یا سبز؟

فواید چای بسته به نوع آن متفاوت است. در حالی که چای سیاه و سبز هر دو حاوی پلی فنول هستند، اما توصیه می‌شود بیشتر چای سبز بنوشید. به این دلیل که اثربخشی پلی فنول‌های چای سیاه در فرآیند تخمیر ممکن است کاهش یابد.

محققان در پکن یک مطالعه گسترده و طولانی مدت بر روی ۱۰۰۹۰۲ شرکت‌کننده که سابقه حمله قلبی، سکته مغزی یا سرطان را نداشتند، انجام دادند. کسانی که در این مطالعه عادت به نوشیدن چای را در خود حفظ کرده بودند، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و سکته قلبی در آنها ۵۶٪ کاهش یافت.

منبع: healthline / مترجم: الهه جعفرزاده

4747

مجله خبری recive.ir

اشتراک گذاری

اخبار مرتبط

  • آتش‌سوزی در خیابان انقلاب تهران 8 ماه پیش
  • دبیر شورای‌عالی انقلاب فرهنگی: قانون منع فعالیت ایرانیان دو تابعیتی تحمیل انگلیس است! 8 ماه پیش
  • تمام مدارس این شهر فردا (۲۶ مهر) تعطیل شد 8 ماه پیش
  • عذرخواهی این زن برای تجاوز و قتل دختر ۱۲ ساله 8 ماه پیش

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی موضوعات

  • آذربایجان شرقی 257
  • آذربایجان غربی 189
  • اجتماعی 8698
  • اخبار 24777
  • اخبار استانها 2901
  • اردبیل 354
  • اصفهان 506
  • اقتصادی 8298
  • البرز 475
  • بین المللی 8411
  • تکنولوژی 1046
  • تهران 22
  • چهارمحال و بختیاری 1216
  • خراسان رضوی 563
  • خوزستان 1688
  • زنجان 226
  • سبک زندگی 117
  • سلامت 76
  • سمنان 3016
  • سیاسی 10664
  • سیستان و بلوچستان 10
  • علمی فناوری 5086
  • فارس 338
  • فرهنگ و هنر 9376
  • فیلم 12771
  • قزوین 910
  • قم 63
  • کردستان 744
  • کرمان 1344
  • کرمانشاه 620
  • کهگیلویه و بویراحمد 85
  • گلستان 33
  • گیلان 698
  • لرستان 214
  • مازندران 207
  • مرکزی 5
  • موبایل 403
  • میزبانی وب 11
  • هرمزگان 264
  • همدان 459
  • ورزشی 20144
  • یزد 171

جدیدترین مقالات

  • ادارات، مدارس و دانشگاه‌های مشهد و خراسان رضوی فردا (چهارشنبه، ۱۰ دی ۱۴۰۴) تعطیل شد 4 ماه پیش
  • انتشار نسخه ویژه نابینایان «آمارکورد» با صدای صالح میرزاآقایی 5 ماه پیش
  • روشنی مدیر جدید پخش فرآورده های نفتی در البرز
    روشنی مدیر جدید پخش فرآورده های نفتی در البرز 5 ماه پیش
  • کرج باید به هویت تاریخی و فرهنگی خود ببالد
    کرج باید به هویت تاریخی و فرهنگی خود ببالد 5 ماه پیش
  • از اول دی‌ اعتبار مالیاتی فقط با فاکتور الکترونیکی محاسبه می‌شود 5 ماه پیش

لینکهای پیشنهادی

سرور مجازی |  هاست ویندوز | هاست لاراول | دانلود رایگان نرم افزار

میزبانی در هاست لینوکس فاماسرور