اخبار بورس

پیش‌بینی دلار هفته سوم اسفند/ دلار به چه محدوده‌ قیمتی می‌رسد؟

پیش‌بینی دلار هفته سوم اسفند/ دلار به چه محدوده‌ قیمتی می‌رسد؟

به گزارش تجارت‌نیوز، صرافی ملی روز گذشته قیمت دلار را برای فروش ۲۴ هزار و ۶۰۱ اعلام و دلار را از مردم با قیمت ۲۴ هزار ۳۵۰ تومان خریداری کرد.
اما وضعیت در بازار آزاد کمی تفاوت داشت. هر دلار آمریکا در بازار آزاد به ۲۶ هزار و ۵۰ تومان رسید.
اخبار مذاکرات وین تاثیر زیادی بر بازار دارد. وزیر خارجه در گفت‌وگوی تلفنی با هماهنگ‌کننده ارشد مذاکرات وین گفته است که برای نهایی کردن توافق خوب و فوری آمادگی داریم. اما شتاب و عجله طرف غربی نمی تواند مانع رعایت خطوط قرمز ایران شود.
امیر عبداللهیان ادامه می‌دهد: لازمه حضور وزرای خارجه در وین و اعلام توافق نهایی منوط بر رعایت کامل خطوط قرمز اعلامی ایران و از جمله موضوع تضمین موثر اقتصادی است. باقری و کارشناسان ارشد کشورمان در مشورت مستمر و فعال با همه هیات‌ها در وین می‌مانند. هر زمانی که طرف‌های غربی خطوط قرمز باقیمانده و اعلام شده ما را بپذیرند آماده حضور در وین هستم.
بر همین اساس کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند در صورت مذاکرات نتیجه‌بخش، قیمت دلار در محدوده ۲۴ تا ۲۵ هزار تومان ثابت بماند. همچنین این کارشناسان معتقدند در صورت عدم توافق، دلار به بیش از ۳۰ هزار تومان می‌رسد.

پیش‌بینی قیمت دلار
فردین آقابزرگی، کارشناس بازارهای مالی در گفتگو با تجارت‌نیوز می‌گوید: سه سناریو برای مذاکرات وجود دارد. نخست توافق، دوم عدم توافق و سوم بلاتکلیفی که چندین سال است در این وضعیت به سر می‌برد.
این کارشناس بازارهای مالی تاکید می‌کند: قیمت دلار طی هفته آینده از نظر روانی بین محدوده ۲۶ تا ۲۷ هزار تومان است.
آقا بزرگی در نهایت می‌گوید: به غیر از مذاکرات وین و ارزپاشی دولت، تناسب نرخ رشد نقدینگی و نرخ رشد اقتصادی می‌تواند تعیین کننده قیمت دلار باشد.
مطالعه بیشتر:
احتمال رشد سهام کدام صنایع بورسی وجود دارد؟
آخرین اخبار حوزه ارز، طلا و سکه را در صفحه طلا و ارز تجارت‌نیوز بخوانید.

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا