اجتماعی

پیام «واریز وجه فوری» جعلی و عامل کلاهبرداری است

پیام «واریز وجه فوری» جعلی و عامل کلاهبرداری است

به گزارش خبرگزاری recive و به نقل از سایت پلیس، سرهنگ محمودی گفت: برخی کاربران فضای مجازی با مراجعه به پلیس فتا عنوان می‌کنند که حساب کاربری آنان مورد دسترسی غیرمجاز قرار گرفته و یا به نام آنان صفحه جعلی ایجاد شده است و بدین ترتیب از دنبال کنندگان آنان درخواست وجه می‌کنند.

دنبال کنندگان صفحات وقتی چنین پیامی با عنوان اینکه نیاز فوری به کمک مالی به میزان مبلغی مشخص از طرف دوست، آشنا و سایر افراد دریافت کردند حتما توجه داشته باشند قبل از واریز وجه و در سریعترین زمان ممکن با صاحب صفحه تماس تلفنی حاصل کنند و وی را در جریان کار قرار دهند.

 کاربران پس از بررسی صحت و سقم موضوع و پیام دریافتی از صاحب صفحه، متوجه جعلی بودن اکانت به نام دوستان و آشنایان شده و یا از مورد دسترسی غیرمجاز قرار گرفتن آن صفحه توسط مجرمان سایبری آگاه شده و از واریز وجه خودداری خواهند کرد.

برای استفاده از فضای مجازی، افراد باید نسبت به تنظیمات حریم خصوصی و امنیتی خود توجه کرده و از رمزهای ترکیبی و پیچیده برای امنیت حساب خود استفاده کرده و حتما برای فعال سازی تایید دو مرحله‌ای اقدام کنند.

 هموطنان در مواجهه با پیام‌های واریز وجه از طرف اکانت‌های مختلف و به خصوص افراد نزدیک خود، عجولانه برخورد نکنند چرا که ممکن است آن صفحه جعلی بوده و یا مورد دسترسی غیرمجاز قرار گرفته باشد و در صورت مورد بزه قرار گرفتن بلافاصله به پلیس فتا مراجعه کنند.

 کاربران فضای مجازی هوشیار باشند و در صورتی که حساب کاربری آنان مورد دسترسی غیرمجاز مجرمان قرار گرفت در اولین فرصت به طریقی موضوع را به دوستان و آشنایان خود اطلاع دهند تا از مورد کلاهبرداری واقع شدن آنان جلوگیری کنند.

پلیس فتا به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به شهروندان و کاربران است.

شهروندان می‌توانند مشکلات خود را در خصوص فضای مجازی با مراجعه حضوری به پلیس فتا و یا استفاده از سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir و تماس با مرکز فوریت‌های سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ با ما در میان بگذارند.

بیشتر بخوانید:

کرم چاق «اینترنت رایگان» سر قلاب کلاهبرداران حرفه‌ای/ پلیس فتا: کلیک نکنید

کلاهبرداری به بهانه کنسرت خواننده‌های لس‌آنجلسی

47231

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا